בעולם

הטיסות לאומן יבוטלו? אוקראינה מאיימת בשלילת אשרות כניסה

האם הטיסות המסורתיות לאומן בראש השנה נמצאות בסכנה? גורם אוקראיני הבהיר כי אם נתניהו לא יתערב בסכסוך בין המדינות, אוקראינה תבטל את הסכם אשרות הכניסה שקיים עם ישראל
מערכת ice | 
אומן (צילום מערכת אייס, pixabay)
אנו מתקרבים בצעדי ענק לראש השנה וישראלים רבים מתכוננים לקראת הטיסה המסורתית שלהם לקבר של רבי נחמן מברסלב שנמצא באומן, אוקראינה. עם זאת, נדמה שהאוקראינים לא הולכים להפוך את המסע הזה לפשוט. לפי וואלה, בכיר אוקראיני טוען כי אם נתניהו לא יתערב בסכסוך הארוך בין אוקראינה ורוסיה, הוויזות של הישראלים ישללו.
בפועל נציין כי כיום לא נדרשת ויזה מיוחדת לאוקראינה, כמו מרבית המדינות באירופה. בין שתי המדינות קיים הסכם המאפשר כניסות ללא אשרה של ישראלים לאוקראינה וכך גם להיפך. האיום של הכיר האוקראיני מתייחס ישירות להסכם ומאיים בביטולו.
עם זאת, הודעה שכזו (בייחוד בגלל התזמון וההקשר שלה) נראית כלא מבוססת או בעלת אופי מידי בשום צורה. יותר מכך, גורם דיפלומטי ישראלי מסר כי אין בסיס לאיום וכי גורמים בכירים יותר כבר הבהירו לישראל שאין איום על הטיסות לאומן. נדמה כי בפועל מדובר בניסיון לגרום לסערה תקשורתית כדי לעורר מחדש את העניין של הישראלים במלחמה באוקראינה, ולא בפעם הראשונה.
בחודש יולי האחרון שגריר אוקראינה בישראל זומן לשיחת הבהרה במשרד החוץ הישראלי, על רקע התבטאויותיו נגד ישראל והעובדה שהאשים את ישראל בשיתוף פעולה עם הרוסים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה