בעולם

קרבות בכפרים יהודים באתיופיה: "אזור מתויר על ידי ישראלים"

קרבות עזים פרצו לפני כמה ימים בחבל אמהרה שבאתיופיה בין הצבא לבין מיליציה מקומית. במשרד החוץ מודאגים וטוענים: "האזור הזה מתויר גם על ידי ישראלים"
מערכת ice |  1
אתיופיה (צילום טוויטר @BashirHashiysf)
חבל אמהרה באתיופיה נמצא בימים האחרונים במלחמה של ממש בעקבות כוונת הממשל הפדרלי להכניס את מילציית פאנו אל תוך שורות הצבא. אנשי המיליציה שמתנגדים לכך פתחו בקרב שנמשך מספר ימים. מקור בגונדר אמר ל-N12 כי "מדאיג אותנו שזה אזור שמתויר על ידי מאות ישראלים."
הקרבות העיקריים מתנהלים בערים גונדר, לילבלה והרדר בהן ריכוז יחסי גבוה של יהודים. בנוסף לכך, זהו אזור שמתויר מאוד על ידי ישראלים בעקבות הנוכחות היהודית הגדולה שם. במחוז זה אין שירותי אינטרנט ואין קליטה סלולרית, דבר שמדאיג עוד יותר את משרד החוץ.
במשרד החוץ אומרים כי: "כבר משעות הבוקר הממשלה החליטה על הפסקת טיסות ועל הפסקת תנועת יבשתיות, אין יוצא אין נכנס. מה שמדאיג אותנו הוא שהאזור הזה מתויר גם על ידי ישראלים. אני לא יודע לומר כמה בדיוק ישראלים מטיילים באזור, אבל בתקופה הזאת מאות ישראלים מגיעים לאמהרה בין אם כדי לבקר את משפחותיהם ובין אם כדי לטייל באזור."
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יהודים באתיופיה,,,,חחחח, גם בג'נין יש שוודים, חחחח
    לא מעניין 08/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מספיק עם הבדיחות הלא מוצלחות האלה. אין יהודים באתיופיה, לא היו יהודים ולא יהיו יהודים באתיופיה. די, באמת נמאס מהתעמולות הפושעות האלה, שנועדו לחבל את הצביון היהודי בארץ ישראל. מדובר בגויים מהזן היותר נמוך שקיים בתבל. שישארו שם ואם זה היה תלוי בי, הייתי מפנה ממדינת ישראל את כל האתיופים שנמצאים כאן מהזקן ביותר עד לעובר שמתפתח עכשיו אצל איזה אתיופית. הם כל הזמן בהריון, כל הזמן
    סגור