בעולם

גרמניה במהלך דרמטי: מבטלת את חופשת הלידה לחלק מהאוכלוסייה

הורים בעלי הכנסה של מעל 150,000 אירו (163,190 דולר) לא יקבלו עוד תשלומים בזמן החופשה
מערכת ice |  1
תינוק (צילום unsplash)
גרמניה מתכננת להפחית במחצית את תקרת ההכנסה שבה משפחות מפסיקות להיות זכאיות להטבות ממשלתיות בזמן חופשת הלידה, מהלך שלטענת המבקרים מסכן נשים עובדות. 
הורים בעלי הכנסה של מעל 150,000 אירו (163,190 דולר) לא יקבלו עוד תשלומים במהלך החופשה, כך אמרה השרה לענייני משפחה, ליסה פאוס ביום שלישי. זה ירד מרף קודם של 300,000 אירו, שהקנצלר אולף שולץ הגדיר ביום רביעי כ"מאוד מאוד גבוה" ולכן שווה לשקול אותו מחדש.

הכלכלה הגדולה באירופה מציעה כיום תמיכה נדיבה למשפחות - בין השאר כדי להילחם באוכלוסייתה המזדקנת במהירות ולעודד אבות לקחת תפקיד פעיל יותר בטיפול בילדים - אך היא עומדת בפני קיצוצים דרסטיים בתקציב כדי לשלוט בגירעונות שהתרחשו לאחר משברים רצופים. משרד המשפחה מקווה לחסוך כ-290 מיליון אירו מהמהלך.
פאוס אמרה כי התוכנית מיועדת למשקי בית בעלי הכנסה גבוהה יותר ותחריג 60,000 משפחות מלקבל הטבות. כלכלנים במכון קלן למחקר כלכלי טענו כי לא מתחשבים בזוגות שעשויים עדיין להביא ילדים בעתיד, עם כ-435,000 זוגות שחיים בגרמניה מתחת לגיל 50 שמרוויחים יותר מהמגבלה של 150,000 אירו, כמעט 5% מקבוצת גיל.
המבקרים טוענים שהצעד יפגע במיוחד ביחידים שמרוויחים פחות משמעותית מבני זוגם - וזה המקרה של נשים רבות בגרמניה - שכן הוא יאלץ אותן לקחת על עצמן את עיקר האחריות לטיפול בילדים כדי להימנע ממאמץ כספי של משק הבית. היא גם תפגע במשפחות שבהן ההורים מקבלים משכורות דומות פחות או יותר, שיחד חורגות מהרף החדש, שכן היא תקצץ במחצית הרווחים המשפחתיים שלהן אם יחליטו לקחת חופשת הורות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עצה לגרמנים
    שמש 07/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגרמנים עובדים ללא הרף כדי לממן את חופשות הלידה של המהגרים המוסלמים אשר מאכלסים את המדינה בכמות אסטרונומית שרק הולכת וגדלה וידוע הדבר שהמוסלמים מביאים לעולם כמות גדולה של ילדים ומן הסתם הכנסותיהם אינן גדולות ולכן מערכת הרווחה הגרמנית מעניקה להם קצבאות ותנאי רווחה נדיבים שאותם הגרמנים החרוצים מממנים ולמרות כל זאת הם רואים כפי שקורה בצרפת את גרמניה ככופרת בשל היותה לא מוסלמית ויבוא היום שבו הם יטילו את אימתם על היד אשר מאכילה אותם מכיוון שזהו סימן ההיכר של המנטליות שהם נולדים עמה וגם עם זה נשמע גזעני לדאבוני זאת האמת לאמיתה כי כפי שהפסיכולוג הנודע דר פיל מקגרו אמר אם ברצונך לצפות כיצד אדם יתנהג בעתיד עליך לראות כיצד הוא יתנהג בעבר ולכן בהתבוננות לאחור על מוסלמים באשר הם הן בעזה,הן בשטחים,הן בחברה הערבית, הן באיראן,עיראק,סוריה, החיזבאללה וכולי אנו עדים לתרבות אלימה שקמה לכלות את מי שהוא לא חושב כמוה
    סגור