בעולם

מרד וגנר: קצינים בכירים ידע ותמכו בתוכניות של פריג'וזין

על פי דיווחים, סרגיי סורוביקין, גנרל בכיר וסגן מפקד הפעולות הצבאיות של רוסיה באוקראינה, ידע שמפקד קבוצת וגנר מתכנן מרד נגד הנהגת מערכת הביטחון הרוסית; ייתכן כי בכירים אחרים תמכו בו
מערכת ice | 
יבגני פרגוזין (צילום צילום מסך מטוויטר)
סרגיי סורוביקין, גנרל בכיר וסגן מפקד הפעולות הצבאיות של רוסיה באוקראינה, ידע שמפקד קבוצת וגנר יבגני פריגוז'ין מתכנן מרד נגד הנהגת מערכת הביטחון הרוסית, כך דיווח ה"ניו יורק טיימס".
העיתון ציטט גורמים אמריקאים שתודרכו על המודיעין האמריקני בעניין, ודיווח כי הפקידים "מנסים ללמוד אם הגנרל סרגיי סורוביקין, המפקד הרוסי העליון לשעבר באוקראינה, עזר לתכנן את פעולותיו של פריגוז'ין בסוף השבוע האחרון".

פריגוז'ין טס ביום שלישי לגלות בבלארוס במסגרת עסקה שסיימה את ניסיון המרד של אנשיו בסוף השבוע, כשהנשיא ולדימיר פוטין שיבח את כוחותיו על מניעת מלחמת אזרחים.
ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי גורמים אמריקאים אמרו גם כי יש סימנים לכך שגם גנרלים רוסים אחרים תמכו בפריגוז'ין.
סורוביקין, שזכה לכינוי "גנרל ארמגדון" בתקשורת הרוסית, קיבל את האחריות הכללית על פעולות אוקראינה באוקטובר. אבל בינואר שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו מינה את ראש המטה הכללי ולרי גראסימוב לפקח על הקמפיין, כשסורוביקין נשאר כסגנו.
לפני שהחל את המרד, פריגוז'ין יצא בחריפות נגד שויגו וגראסימוב, והאשים אותם בכישלונות המערכה ובחוסר התמיכה של הצבא בלוחמי וגנר.
סורוביקין דחק בקבוצת וגנר לוותר על התנגדותם להנהגה הצבאית ולחזור לבסיסיהם רגע לפני שפריגוז'ין הוביל את לוחמיו למה שמכונה "מצעד למען הצדק". לאחר שיצא בסוף השבוע מהעיר רוסטוב-על-דון בדרום רוסיה, פריגוז'ין וחיילו הגיעו עד 200 קילומטר ממוסקבה, כאשר בדרך הרגו כמה עשרות חיילים רוסים סדירים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה