בעולם

נתן שרנסקי מצודד עם פוטין? "הוא לא אנטישמי"

ראש הסוכנות היהודית לשעבר אמר כי נשיא רוסיה עושה דמוניזציה לזהותו היהודית של זלנסקי על מנת למסגר את המלחמה כצודקת 
מערכת ice | 
שרנסקי ופוטין (צילום Kremlin.ru)
תן שרנסקי, לשעבר יו"ר הסוכנות היהודית, אמר היום (שני) כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "אינו אנטישמי". עם זאת, שרנסקי, בעבר אסיר ציון בברית המועצות, אמר כי המצב הוא "ההפך" וכי "פי ארבעה יותר יהודים עזבו את רוסיה של פוטין מאשר אוקראינה של (וולודימיר) זלנסקי". 
אמירותיו של שרנסקי בתוכנית של יניר קוזין וספיה עובדיה בגל"צ הגיעו לארך שביום שישי פוטין השמיץ את שורשיו היהודיים של נשיא אוקראינה, כאשר טען "שחלק מהיהודים רואים בו בושה לאמונתם". "יש לי הרבה חברים יהודים. אומרים שזלנסקי אינו יהודי, הוא בושה לעם היהודי", אמר פוטין בפורום כלכלי בסנט פטרסבורג. 

בהמשך הראיון, שרנסקי הסביר כי ההחלטה של פוטין לעשות דמוניזציה לרקע היהודי של זלנסקי היא בגלל שהוא רוצה לחזור לימים שבהם הצבא האדום של שיחרר את העולם מהנאצים.
"הוא החליט לחדש את האימפריה הרוסית ורוצה להחזיר את כבודה הלאומי. כדי לעשות זאת, הוא רוצה להשתלט על אוקראינה ולשם כך הוא צריך לגייס את אנשיו, כי אף אחד לא מעוניין במלחמה חוץ ממנו", אמר שרנסקי.
"הצבא האדום הציל את העולם מהנאצים ולכן פוטין אומר שבגלל זה רוסיה צריכה להילחם באוקראינה", מכיוון שהם נאצים, על פי התיאוריה של שרנסקי לגבי האסטרטגיה של פוטין. אבל שרנסקי הסביר כי העם האוקראיני "בחר בנשיא שלא מסתיר את יהדותו ואת הקשר שלו עם יהודים, כמו גם עם ישראל".
שרנסקי הוסיף כי רוב היהודים תומכים באוקראינה ואמר כי "היהודים באמריקה גייסו כסף עבור אוקראינה". אבל הסביר שהדיבור על יהדותו של זלנסקי "הוא מסר לעם (של פוטין). אנשיו יכולים לנסות להבין שהנאצים רעים והאוקראינים הם נאצים ואם כן, אז זלנסקי לא יכול להיות יהודי בעיניהם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה