בעולם

מכה נוספת לישראל: יחסי החוץ בין מצרים לאיראן עומדים להשתקם

לאחר שאיראן חידשה את יחסיה עם סעודיה, עכשיו תור מצרים: חבר פרלמנט איראני חשף לאחרונה כי היחסים בין שתי המדינות עומדים להשתקם, ושצפויה פגישה בין הנשיאים של שתי המדינות
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
פאדהוסיין מאלקי, חבר פרלמנט איראני, חשף כי היחסים בין איראן השיעית ובין מצרים הסונית עשויים להתחמם בקרוב. על פי מה שאמר מאלקי היום (ראשון), השגרירויות בערי הבירה של שתי המדינות, טהראן וקהיר, צפויות להיפתח בקרוב בטקסים חגיגיים במיוחד.
על פי דבריו של מאלקי, היחסים של שתי המדינות עתידים להתחמם עוד יותר. לאחר פתיחת השגרירויות, נשיאי שתי המדינות, אברהים ראיסי נשיא איראן ועבד על פתאח א סיסי, נשיא מצרים, צפויים לקיים פגישות נרחבות ולשקם את יחסי העבודה בין המשרדים השונים במדינות.
נראה כי השיחות על שיקום היחסים בין המדינות מתקיימים כבר זמן רב. בחודש דצמבר 2022, דובר משרד החוץ האיראני הודיע כי שר החוץ של איראן ונשיא מצרים, א סיסי, קיימו שיחות חיוביות בפסקה שנערכה בירדן ונושאה היה שיקום המדינה העיראקית.
דובר משרד החוץ האיראני אמר: "אין בעיה לקיים דיאלוג, פגישות והחלפת דעות, הרפובליקה האסלאמית של איראן מברכת על כל תנועה והתפתחות חיובית המובילה ליצירת אווירה חדשה ביחסים הבילטרליים בין איראן ומצרים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה