בעולם

סגנו של פוטין: "אנחנו על סף מלחמת עולם חדשה"

"העולם חולה וקרוב לוודאי שהוא על סף מלחמת עולם חדשה", אמר נשיא רוסיה לשעבר מדבדב, המשמש היום כסגן יו"ר מועצת הביטחון של פוטין ויו"ר מפלגת השלטון
מערכת ice |  2
ולדימיר פוטין (צילום Naga11 /Shutterstock)
דמיטרי מדבדב, בן בריתו הוותיק של נשיא רוסיה ,ולדימיר פוטין, הצהיר אמש (שלישי) כי העולם ככל הנראה עומד על סף מלחמת עולם חדשה והזהיר כי גם הסיכונים של עימות גרעיני עולים. "העולם חולה וקרוב לוודאי שהוא על סף מלחמת עולם חדשה", אמר נשיא רוסיה לשעבר מדבדב, המשמש היום כסגן יו"ר מועצת הביטחון של פוטין ויו"ר מפלגת השלטון.
הוא אמר שמלחמת עולם חדשה כזו אינה בלתי נמנעת, אך אמר שהסיכונים של עימות גרעיני הולכים וגדלים - וחמורים יותר מהחששות משינויי האקלים. מדבדב גם בירך על השקת קמפיין של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, לקראת בחירות 2024, אך יעץ לספק לו קודי שיגור גרעיניים כוזבים למקרה שינצח. מדבדב צייץ את הדברים הללו בטוויטר, שם כינה את ביידן "ברנש נועז", ביחס לזקנתו של נשיא ארה"ב.
 
עם זאת, הוא גם התייחס לנרטיב הנפוץ בארה"ב, על פיו ביידן עשוי להיות מבוגר מכדי להיות נשיא. "במקום הצבא האמריקני, הייתי מייצר מיד תא מטען מזוייף עם קודים גרעיניים כוזבים במקרה שהוא ינצח, כדי למנוע השלכות קטלניות", כתב מדבדב. כל זה לווה בתמונה של ביידן שנועדה להוציא אותו בצורה מגוחכת.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יללה פוטין מלחמה ???? ארינו את הביצועים שלך באוקראינה (ל"ת)
    יוסיפון 05/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    רק גרעין יש לזבל הזה בראש (ל"ת)
    צהג 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור