בעולם

הנשק הסודי של צפון קוריאה שיכול לצור "צונאמי רדיואקטיבי"

על פי סוכנות הידיעות של התעמולה הצפון-קוריאנית, "האיל" (צונאמי בקוריאנית) יכול חמוק מאוניות אויב וליצור פיצוץ תת-ימי עוצמתי
מערכת ice |  1
קים ג'ונג און (צילום shutterstock/ Alexander Khitrov)
צפון קוריאה דיווחה כי במהלך השבוע ביצעה ניסוי בנשק סודי חדש, שלטענתה יכול ליצור "צונאמי רדיואקטיבי". על פי סוכנות הידיעות של התעמולה הצפון-קוריאנית, KCNA, במהלך הניסוי, שנערך בין הימים שלישי לחמישי, שהתה צוללת הבלתי-מאוישת במים במשך 59 שעות, בעומק שבין 80 ל-150 מטר, והתפוצצה באתר המיועד.
עוד דווחה KCNA כי "הנשק הסודי", ששמו "האיל" (צונאמי בקוריאנית), פותח מאז 2012 וכי מנהיג המדינה קים ג'ונג-און פיקד באופן אישי על 29 ניסויים של הנשק.
"'האיל' מסוגל לכאורה לחמוק מאוניות אויב וליצור פיצוץ תת-ימי שיצור צונאמי רדיואקטיבי", נאמר בדיווח. "בעתיד נוכל להפעיל את 'האיל' בכל נמל ובכל חוף".
עוד נטען כי ארבעה טילי שיוט אסטרטגיים נוסו "לשביעות רצונו של החבר הנכבד קים ג'ונג און".
באוקטובר שעבר, ולראשונה מאז 2017, לפחות טיל בליסטי אחד שוגר מצפון קוריאה מעל שטחה של יפן אל עבר האוקיינוס השקט. טילים נוספים שוגרו לעבר החוף המזרחי של דרום קוריאה.
הטילים שוגרו כחלק מסדרת הניסויים שעורכת צפון קוריאה בשיגור טילים בליסטיים לטווח בינוני. תושבי האי הוקאידו נקראו לתפוס מחסה, והופסקה תנועת הרכבות, עד שהתברר כי הטיל נחת בים. ראש הממשלה היפני פומיו קשידה זעם על התקרית וגינה בחריפות את "הפעולות הברבריות" של שכנתו. שר ההגנה של יפן הזהיר כי כל האופציות פתוחות ולא שלל מתקפת נגד: "אנחנו ממשיכים לפעול לחיזוק יכולות ההגנה שלנו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מעבדות לחירות
    צאו נא עמי 04/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העבריים זכו בכל הידע צופנת פענח=פענחו הצופן כל השאר ערב רב זכו כל קוראי ויודעי וילדי השפה האלוהית כל מילה מיותרת
    סגור