בעולם

הקנאביס לא חוקי באמסטרדם? ממשלת הולנד שוקלת חקיקה מהפכנית

אף שנדמה כי הולנד כבר הנהיגה מדיניות של לגליזציה, ההפך הוא הנכון ובפועל הקופי שופס האהובים עליכם פועלים בערך בין ועם החוק. את כל זה הממשלה ההולנדית מחפשת לשנות עם התחלתו של פיילוט חדש שיאפשר גידול קנאביס על אדמתה
מערכת ice | 
אמסטרדם (צילום pexels)
אף שאמסטרדם קיבלה מעמד של עיר שניתן לעשן בה קנאביס ללא השלכות חוקתיות, כבר שנים רבות שתושבי המקום נלחמים בתופעה שגוררת אין ספור תיירים אליה, שהפכו למטרד לא קטן. עם זאת, נדמה כי הממשלה ההולנדית לא תהפוך את זה ליותר קל היות שתשיק פיילוט של לגליזציה אמיתית - ונסביר.
כרגע בהולנד אין באמת לגליזציה, אך גם אין באמת אכיפה של עישון קנאביס ולכן נוצר עין טווח אפור המאפשר עישון ללא השלכות. במסגרת זו גם פועלים הקופי שופס המפורסמים באמסטרדם ואלו נלחמים לא פעם בעירייה שמנסה להטיל עליהם סנקציות שונות, מהסיבות שציינו מעלה.
עם זאת, מטרד של התיירים זו לא הסיבה היחידה שעיריית אמסטרדם מנסה להגביל את הקופי שופס. היות שאין באמת לגליזציה במדינה אז גם אסור לגדל על אדמתה קנאביס ולכן בעלי החנויות מייבאים את החומרים ממקום שלא פעם אינו חוקי כלל.
על מנת להימנע מכך ועל מנת להתאים את עצמה למהלכים של מדינות אחרות באירופה ומספר מדינות בארה"ב, הוחלט לאחרונה בממשלה ההולנדית על פיילוט במספר ערים בהולנד בהן יוקמו חוות קנאביס והעישון יהיה מותר. הפיילוט עתיד להתחיל ברבעון האחרון של השנה למשך חצי שנה ויכלול כעשר ערים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה