בעולם

עושרם של האוליגרכים הרוסים יהפוך בקרוב לפיצויים של אוקראינה

כוח משימה מיוחד, שהוקם על ידי ממשל ביידן, מודיע אמש כי יפעל על מנת להעביר את שווי הנכסים שהוחרמו מידיהם של אוליגרכים רוסים אל אוקראינה
מערכת ice | 
דגלי רוסיה ואוקראינה (צילום shutterstock)
במרץ שנה שעברה ממשלת ארה"ב הקימה כוח משימה מיוחד, מעם משרד המשפטים, שיאתר נכסים מגוונים ובלתי חוקיים של אוליגרכים רוסים וזאת לצד הסקציות של המדינה על רוסיה, כבר החל משנת 2014. כעת מתברר שהכוח מתכנן להעביר את הכספים של אותם נכסים לטובתה של אוקראינה.
כוח המשימה קיבל את השם 'קלפטו-קפצ'ר' ובעשרת החודשים האחרונים הוא פעל על מנת לצבור נכסים בשווי של מיליארדי דולרים, בהם יאכטות, נדל"ן וחשבונות בנק, של אוליגרכים רוסים. אמש פורסם על ידי ראש הצוות, אנדרו אדאמס, שהם ינסו להעביר את שווי הנכסים הללו לקייב. עם זאת, אין עדיין תאריך סופי באופק עבור מהלך כזה.
לצד הפעילות הזו, הצוות עובד על מנת לעצור את ההתחמשות העצומה של הצבא הרוסי. אדאמס מסר כי הוא מודע להשפעות שזה עלול להביא למלחמה: "זה מרכיב ענק ממה שאנחנו בוחנים ואולי הכי חשוב ובעל השפעה על החיים באוקראינה. טכנולוגיה צבאית זה מה שהופך את הצבא הרוסי ליעיל וזה מה שמאפשר לטנקים ולהמשיך ולהתקדם".
אחת מפעולות הזכורות ביותר של הצוות זכתה לסיקור רב ולשיתוף פעולה בין-לאומי. במאי האחרון, לאחר מרדף של שבועות, הצוות הצליח לעצור יאכטה ענקית של האוליגרך סולימן קרימוב, לאחר שזו ברחה מהאוקיינוס האטלנטי, לפנמה ועד לאוקיינוס השקט. שווי היאכטה עצמה עומד על כ-350 מיליון דולר ובה נמצאה בית פברז'ה - פריט נדיר ביותר ששוויו גם עומד על מיליונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה