בעולם

תגלית מדהימה בפרו: ציור קיר ענק חושף תרבות עתיקה

לאחר כמאה שנים של אנונימיות ו-4 שנים של חפירות, ארכיאולוג סקרן הצליח לחשוף מחדש ציור קיר ענק שמתעד תרבות פרה-היספנית עתיקה
מערכת ice |  1
פרסקו עתיק בפרו (צילום יוטיוב)
לפני מעל למאה שנים האתנוגרף והבלשן הנס היינריך ברונינג חשף פרסקו (ציור קיר) עתיק בפרו אלא שלמרבה הצער הוא לא חשב שהקיר מעניין במיוחד מבחינה ארכיאולוגית והוא נתן לו להישכח במהלך השנים. לא כל השנים הללו הארכיאולוג סם גאוואמי גילה עניין בתמונה היחידה של האתר הזה ויצא לחפש אותו במשך ארבע שנים.
לאחר חפירות ארוכות הארכיאולוג וצוותו בפרו מצאו את הפרסקו העתיק, שגילו המוערך הוא כאלף שנים, שהיה חלק ממקדש קדום. על הקיר, שאורכו 30 מטרים, נשתמרו ציורים בצבעי כחול, חרדל, חום אדום ולבן, אשר מתארים את בני הקהילה ואת האלים להם סגדו. השימור המדהים של הציור יכול לסייע במעקב אחר ההתפתחות והאבולוציה של התרבות הפרה-היספנית. 
על פי הערכות הארכיאולוג מדובר במקדש שהיה חלק מאימפריית האינקה ושייך לתרבות המוצ'ה, בין השנה 100-700 לספירה. הקהילה הזו העריצה לכאורה את הירח, הגשם, איגואנות ועכבישים. בעבר ממצאים של התרבות הזו כללו פריטים שונים מזהב וחפצי אומנות אחרים, שהפכו להיות מזוהים עם הקהילה העתיקה הזו והדרך שבה היא הובילה לתרבות העכשווית והמוכרת כיום.
אם זאת, מתברר שהתגלית כמעט ולא התרחשה היות והקיר נמצא על אדמתה הפרטית של משפחה מקומית ולקח שנים רבות לקבל את אישורה לחפור במקום ולגלות את התגלית החשובה הזו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגהה!
    הגהה! 12/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגהה לפני הפרסום
    סגור