בריאות

לסינים נמאס לשתוק: עשרות חולי קורונה נשרפו למוות

שריפה שפרצה בבניין בו שהו חולי קורונה גרמה למותם של רבים, זאת לאחר שלא הצליחו להימלט מהבניין הבוער, משום שהיה נעול על ידי הרשויות. בעקבות כך פרצה מחאה נדירה ברחבי סין
מערכת ice | 
ההפגנות בסין (צילום צילום מסך טוויטר)
ההפגנות נגד מדיניות ה"אפס הדבקה" בסין ממשיכות ביתר שאת, ומגיעות הבוקר (ראשון) לערים נוספות ברחבי המדינה. אמש המחאה התמקדה בשנגחאי שם נצפו המונים קוראים נגד המשטר ומביעים את זעמם על המדיניות הממשלתית.
בתקשורת הסינית מסבירים כי אחת הסיבות המרכזיות לפרוץ המחאה הוא שרפה שפרצה בסוף השבוע בבניין רב קומות בעיר אורומצ'י, בירת אזור שינג'יאנג. על פי עדויות, התושבים לא הצליחו לברוח מהאש בזמן מכיוון שהבניין ננעל כדי לבודד את חולי הקורונה - מה שגרר זעם ציבורי.
 
כחלק מהמחאות בשורת ערים במדינה, כולל בבייג'ינג ובנאנג'ינג, אזרחים ערכו טקסים לזכר קורבנות אורומצ'י שנספו בשרפה. לאחר טקסי הזיכרון המפגינים הרימו דפי נייר ריקים - כסמל למחאה נגד הצנזורה וצעקו: "הסירו את הסגרים בסין" ו"די למפלגה הקומוניסטית הסינית, מספיק עם שלטון שי ג'ינפינג".
יש לציין כי מחאות והפגנות מסוג זה הינם דבר נדיר בחברה הסינית. למעשה מדובר במחאות הראשונות איתם מתמודד נשיא סין שי ג'ינפינג. צ'יינה דיגיטל טיימס, אתר חדשות שפועל בארה"ב, דיווח כי הפגנות התעוררו באקדמיות, שם המשתמשים החלו לכתוב ברשתות החברתיות "מה שקרה הלילה זה כמו אור בחשכה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה