בעולם

בגיל 115: האישה המבוגרת ביותר בארה"ב הלכה לעולמה

אליזבת פרנסיס, האישה המבוגרת ביותר בארה"ב, הלכה לעולמה בגיל 115. על פי מסדר הנתונים העולמי של האנשים המבוגרים בעולם, פרנסיס הייתה האדם השלישי המבוגר ביותר בעולם

מערכת ice | 
אבל (צילום shutterstock)
אליזבת פרנסיס, האישה המבוגרת ביותר בארה"ב, הלכה לעולמה בגיל 115. על פי LongeviQuest (מסדר נתונים עולמי של האנשים המבוגרים בעולם), פרנסיס, שנולדה בשנת 1909, הייתה האדם השלישי המבוגר ביותר בעולם. במקום הראשון מככבת מריה בראניאס מוררה בת ה-117 מספרד.
אליזבת פרנסיס חגגה את יום הולדתה ה-115 בחודש יולי האחרון. בריאיון לעיתון "וושינגטון פוסט", היא סיפרה מה הוא הסוד שלה לחיים מאושרים. "הביעו את דעתכם ואל תחסכו במילים", ציינה פרנסיס.
שנה לפני כן, ביום הולדתה ה-114, התראיינה לרשת ABC ושיתפה בטיפ מיוחד לאריכות חיים. לטענתה, ההחלטה שלא לעשן או לצרוך אלכוהול משפיעה באופן משמעותי על אורח החיים. 
 
בני משפחתה סיפרו כי היא תמיד הייתה פעילה ונהגה להעסיק את עצמה במגוון דרכים שונות. "לא משנה באיזה יום הלכתי אליה, היא תמיד בישלה משהו. זו גם הייתה תעסוקה עבורה, על ידי הרגלי הבישול היומיומיים, היא שמרה על תנועה", סיפרה נכדתה של פרנסיס.
לצד הרגלים בריאים אלו, חשוב לציין כי גם הגנטיקה היוותה גורם משמעותי בחייה של פרנסיס. אחותה נפטרה בגיל 106, מה שהעניק להן את תואר האחיות המבוגרות ביותר בעולם. 
אליזבת פרנסיס נולדה בלואיזיאנה ובשנים האחרונות היא התגוררה ביוסטון שבטקסס. אותה אישה חוותה במהלך חייה מספר אירועים היסטוריים, החל ממלחמת העולם הראשונה, טביעת ספינת הטיטאניק, אסון התאומים ועד למגפת הקורונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה