תקשורת ומדיה

הוושינגטון פוסט נגד דובר צה"ל: זה התחקיר שמעורר סערה

על פי העיתון האמריקני, עאישה נור עזגי איגי, פעילת זכויות אדם שנורתה בכפר ביתא, נורתה לאחר שהמפגינים נסוגו, בניגוד לגרסת צה"ל על "מהומה אלימה". משפחתה דורשת חקירה עצמאית ותגובה מההנהגה האמריקנית, בעוד שר החוץ האמריקני בלינקן קרא לשינויים בנהלי הפתיחה באש של ישראל
מערכת ice | 
וושינגטון פוסט, צהל (צילום פלאש 90/ נאסר אישתייך, shutterstock)
תחקיר של הוושינגטון פוסט, שהתפרסם הבוקר (חמישי), מטיל ספק בגרסת צה"ל ביחס למותה של עאישה נור עזגי איגי, פעילת זכויות אדם אמריקנית-טורקית, שנורתה ב-6 בספטמבר בכפר ביתא. לפי גרסת צה"ל, הירי היה "בלתי מכוון" במהלך "מהומה אלימה", אך התחקיר מגלה כי איגי נורתה מעל לחצי שעה לאחר סיום העימותים, בזמן שהמפגינים כבר נסוגו למרחק של 200 מטרים מהכוחות.
הוושינגטון פוסט מתבסס על עדויות רבות ויותר מ-50 סרטונים, המעידים כי הירי התבצע ממקום גבוה בו שהו חיילים, לעבר איגי שעמדה במרחק של כ-230 מטרים. על פי התחקיר, צה"ל סירב להגיב לשאלות לגבי הירי שנעשה לאחר שהמצב נרגע, והצבא טוען כי מדובר באירוע בלתי מכוון. הממצאים החדשים מצביעים על כך שלא היה "מסית מרכזי" בזמן הירי, כפי שנטען על ידי צה"ל.
על פי העדויות שפורסמו בתחקיר, וכן על פי הדיווח ב-N12, העימותים החלו לאחר תפילת יום שישי בסביבות השעה 13:05. צעירים פלסטינים יידו אבנים וצמיגים בוערים, וכוחות צה"ל הגיבו בגז מדמיע ובירי חי. משפחתה של איגי דורשת חקירה עצמאית ותגובה מההנהגה האמריקנית, אשר לפי ממצאי התחקיר, צריכה להוביל לשינויים בנהלי הפעולה בגדה המערבית.
שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן גינה את הירי וקרא לישראל לשנות את נהלי פתיחה באש. המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירה, והממצאים יועברו לבחינת הפרקליטות הצבאית עם סיום החקירה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה