השוק

סולאייר מתרחבת בספרד - רוכשת שני פרוייקטים חדשים

חברת האנרגיה הסולארית, סולאייר מתרחבת בספרד ורוכשת שני פרוייקטים חדשים; הפרוייקטים שנמצאים בשלבים ראשונים יוקמו על ידי חברה בת של סולאייר
ניצן כהן | 
כלכלת ישראל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברת סולאייר מתרחבת בספרד. החברה רוכשת באמצעות חברה בת המאוגדת בלוקסמבורג ומוחזקת, בשרשור, בשיעור של 11.85% על ידה שני פרויקטים בספרד, Tarazona ו-Los Espartales, בהספק כולל של כ-43 מגה-וואט הנמצאים בשלבי הקמה ראשוניים.
הרכישה מתבצעת כחלק משיתוף הפעולה הרחב בין החברה הבת שמאוגדת בלוקסמבורג ומוחזקת, בשרשור, בשיעור של 47.4% לבין קרן ההשקעות האירופאית, כאשר הבעלות בין הצדדים בסולסטיסיו הינה 25% על-ידי רה סולאר ו-75% על-ידי קרן ההשקעות האירופאית. 
הקמת הפרויקט תבוצע ע"י חברת אנרג'י אינטרסול, חברת EPC המאוגדת בספרד ומוחזקת, בשרשור, בשיעור של 51% ע"י החברה ובשליטתה באופן בו אנרג'י אינטרסול תיכנס בנעלי קבלן ההקמה הקודם שהחל בהקמת הפרויקט הראשונית.
מחיר הרכישה הכולל הסתכם בכ-6.2 מיליון אירו והוא התחלק פרו ראטה בין רה סולאר לקרן ההשקעות בהתאם לשיעורי ההחזקה.
הקמת הפרויקטים צפויה להסתיים במחצית השניה של 2025, ו-100% מהחשמל שייוצר יימכר מכוח הסכם קיים למכירת חשמל (Power Purchase Agreement – PPA) עם חברה אמריקאית הנסחרת ב-NYSE ונכללת במדד ה-S&P 500, לתקופה של 15 שנים מיום חיבור הפרויקט (אשר צפוי אף הוא במחצית השניה של 2025), בתעריף של כ-50 אירו למגה-וואט, המוצמד למדד המחירים לצרכן בספרד עד לשיעור של 1% לשנה לאורך כל תקופת ההתקשרות.
להערכת החברה, תקופת ההפעלה החזויה של הפרויקטים תהא 35 שנים (להלן: "תקופת ההפעלה"), כאשר ההכנסות וה-EBITDA בתקופת ההפעלה בכללותם לפרויקטים צפויים להיות כ-600 מיליון שקל ו-כ-480 מיליון שקל, בהתאמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה