בעולם

האו"ם בחשיפה מטלטלת: המלחמה גבתה מאוקראינה מחיר כבד

כבר כמעט 3 שנים שאוקראינה נמצאת במלחמה נגד רוסיה שפלשה לשטחה בתחילת 2022. דו"ח חדש של האו"ם חושף תמונת מצב מדאיגה על אוכלוסיית המדינה שצנחה מפרוץ המלחמה ביותר מ-10 מיליון תושבים
מערכת ice | 
מלחמת רוסיה אוקראינה (צילום shutterstock)
קרוב לשלוש שנים חלפו מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה בפברואר 2022, והלחימה בשטחה עוד נמשכת. המערכה הקשה נגד רוסיה גבתה מאוקראינה מחיר כבד ופגעה בתחומים רבים.
דו"ח חדש שפורסם אתמול (שלישי) על ידי האו"ם חושף תמונת מצב מדאיגה בנוגע לשינוי באוכלוסיית המדינה. ב-2021, שנה לפני הפלישה הרוסית, מנתה אוכלוסיית אוקראינה 30 מיליון תושבים.
על פי הנתונים, מאז פרוץ המלחמה אוכלוסיית אוקראינה פחתה בלפחות 10 מיליון אזרחים. הנתון שהאו"ם חושף כולל את החיילים שנהרגו בלחימה, כמו גם את מספר התושבים שבחרו לעזוב את המדינה עד יעבור זעם. הנטישה ההמונית של אזרחי אוקראינה בעקבות המלחמה רק החמירה את הירידה בילודה, מגמה שהורגשה במדינה עוד לפני פרוץ המלחמה.
פלורנס באואר, המנהלת האחראית על אזור מזרח אירופה ומרכז אסיה של UNFPA, התייחסה לנתוני הדו"ח בהצהרה לתקשורת, וציינה: "בעקבות שילוב נסיבות מאז שהחלה הפלישה בקנה מידה מלא, אוכלוסיית אוקראינה ירדה ביותר מ-10 מיליון מאז תחילת המלחמה".
באואר התייחסה גם לעובדה שכבר לפני המלחמה אוקראינה הייתה אחת המדינות עם שיעורי הילודה הנמוכים ביותר באירופה. היא הסבירה שמגמה דומה התרחשה במדינות אחרות במזרח אירופה שחוו ירידה באוכלוסייה בשל נטישת הדור הצעיר. עם זאת, בשונה מהן, מאז המלחמה קרוב ל-6.7 מיליון בני אדם ברחו מהמדינה, בעוד ששיעור הילודה ירד לסביבות ילד אחד לאישה.
לפי מחקרים, כדי לשמר את גודל האוכלוסייה, כל אישה צריכה ללדת לפחות שני ילדים. באואר סיכמה את דבריה בטענה בצער שהנתון שנמדד באוקראינה הוא "אחד הנמוכים בעולם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה