בעולם

התנין ששבר את כל השיאים: הגיע לגיל 123 ולא תאמינו מה גודלו

הנרי, תנין יאור בן 123, מחזיק בשיא הגיל בקרב התנינים. חייו המרתקים, גודלו המשרים ויכולת הרבייה יוצאת הדופן שלו מציבים אותו כעדות חיה לאריכות ימים ולעמידות המופלאה של מיני תנינים בטבע
מערכת ice | 
תנין (צילום freepik)
הנרי תנין היאור בן 123, נחשב לתנין המבוגר ביותר בעולם. הוא נולד כנראה בשנת 1900 בביצות דלתת האוקבנגו בבטסואנה. ב-1985 הועבר למרכז השימור "קרוקווורלד" בדרום אפריקה, שם גידל לפחות 10,000 צאצאים עם מספר נקבות. הנרי שאורכו מעל 5 מטרים ומשקלו כ-700 קילוגרמים, חורג בהרבה מהגודל הממוצע של תניני היאור, שעומר על 4.5 מטרים ומשקל של כ-410 קילוגרמים, כפי שפורסם באתר פורבס.
למרות שמו, תנינים מסוג זה נפוצים לא רק בנהר הנילוס אלא גם בחלקים שונים של אפריקה שמדרום לסהרה ובאי מדגסקר. הנרי מציין את יום הולדתו ב-16 בדצמבר, אך תאריך לידתו במדויק אינו ידוע, שכן נולד בטבע. יש המייחסים ת שמו לצייד פילים בשם סר הנרי, אך מקור זה לא מאושר.
מדענים מציינים כי תנינים עשויים להגיע לגיל 100 בשבי, ותחום מחקר חדש מצביע על כך שחלקם עשויים להפגין "הזדקנות זניחה", כלומר לא מתים מזקנה, אלא נכנעים לגורמים חיצוניים כמו רעב או מחלות. ייתכן שהמיקרוביום במעיים שלהם תורם לחוסן ואריכות ימים, שכן הוא משפיע על הפיזיולוגיה שלהם. הנרי הוא עדות חיה ליכולת ההישרדות המרשימה של מינים אלה, שמתמודדים עם אתגרים רבים לאורך חייהם.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה