בעולם

סמוטריץ' ובן גביר ניצלו? החרם הבריטי נגד השרים "הקיצוניים" בוטל

בבריטניה הכריזו על הטלת סנקציות נגד שבעה מאחזים בלתי חוקיים וארגונים שלטענת הממשלה תמכו בפעולות אלימות כלפי קהילות בגדה המערבית. במקביל, שר החוץ לשעבר חשף כי הממשלה תכננה להטיל סנקציות כבדות על שני "חברים קיצוניים" בממשלת ישראל
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
משרד החוץ הבריטי הודיע אמש (שלישי) על ההחלטה להטיל סנקציות חדשות על שבעה מאחזים בשטחי יהודה ושומרון ועל ארגונים ישראליים שלטענתם "עוסקים בבניית מאחזים של מתנחלים בגדה המערבית". הארגונים והמאחזים שהוטלו עליהם סנקציות כוללים את חוות עמק תרצה, מאחז מיתרים, ישיבת עוד יוסף חי, מאחז שובי ארץ, השומר יו"ש, תורת לחימה ואמנה.
הממשלה הבריטית, נימקה את המהלך בהודעה לתקשורת, בה ציינה: "ממשלת בריטניה מטילה סנקציות חדשות על מאחזים בלתי חוקיים ועל ארגונים שתומכים במתנחלים ישראלים קיצוניים בגדה המערבית. הסנקציות מוטלות על שלושה מאחזים בלתי חוקיים של מתנחלים ועל ארבעה ארגונים שתמכו ופרסו חסות על פעולות אלימות כלפי קהילות בגדה המערבית. הסנקציות מקפיאות את נכסיהם בבריטניה, והצעדים החדשים מטילים הגבלות כלכליות נוקשות על מי שביצעו את המעשים הללו. הם ננקטים בתגובה על עלייה באלימות המחריבה קהילות פלסטיניות בגדה המערבית. הצעדים שננקטים היום הם חלק ממאמץ נרחב יותר של בריטניה לתמוך בייצוב הגדה המערבית, דבר שהוא חיוני לשלום ולביטחון של הפלסטינים ושל הישראלים כאחד".

ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר, קרדיט: shutterstock
כמו כן, בבריטניה טוענים כי מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, לאו"ם יש צילומים ועדויות על למעלה מ-1,400 אירועים בהם תועדו מתנחלים תוקפים "קהילות פלסטיניות". לאחר פרסום החלטת הממשלה, התייחס שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי למהלך וציין: "כשביקרתי בגדה המערבית השנה, באחד הביקורים הראשונים שלי כשר החוץ, נפגשתי עם פלסטינים שקהילותיהם סבלו מאלימות מחרידה מידי מתנחלים ישראלים. חוסר הפעולה של ממשלת ישראל גרם לאווירה מתירנית לשגשג, שבמסגרתה אלימות מתנחלים קיבלה רשות להתפשט ללא כל בקרה. באופן מזעזע, מתנחלים אף סימנו להם כמטרות בתי ספר ומשפחות עם ילדים צעירים", הוסיף לאמי.
לאמי, המשיך בדבריו ואמר: "הצעדים שננקטים היום יסייעו בטלת אחריות על אלו שתמכו ויזמו הפרות מתועבות כאלה של זכויות אדם. ממשלת ישראל חייבת לפעול נגד אלימות מתנחלים ולעצור את ההכשרה של המאחזים. כל עוד הקיצונים האלימים אינם נושאים באחריות, ממשלת בריטניה והקהילה הבינלאומית יוסיפו לפעול".
בנוסף, טרם ההחלטה של משרד החוץ הבריטי, שר החוץ לשעבר דיוויד קמרון חשף בראיון לרשת BBC שבתקופת כהונתו בתפקיד הוא תכנן להטיל סנקציות כלפי שני חברים "קיצוניים" בממשלת ישראל, בעקבות "תמיכתם במתנחלים אלימים" וקריאותיהם למנוע כניסת סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה.
קמרון טען כי המהלך לא אושר על ידי ממשלת הלייבור באותה תקופה, משום שבבריטניה הייתה אז תקופת בחירות, מה שהיה עלול להיתפס כמהלך פוליטי מדי ולהשפיע לרעה על נתוני ההצבעה של המפלגה. בהמשך הריאיון, קמרון חשף ששני החברים בממשלה הם לא אחרים משר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר. הסנקציות נגד השניים כללו הקפאת נכסים ואיסור נסיעות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ראש ממשלת בריטניה.
    משה 10/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא צריך לשקול להטיל בחומרה. אין שום תועלת במשיחים הורסים את המדינה
    סגור