בעולם

בגיל 82: ראש הממשלה לשעבר הלך לעולמו

ראש הממשלה לשעבר של כווית, שייח' ג'אבר אל-מובארכ אל-סבאח, בגיל 82. שיא הקריירה שלו הגיע ב-2011, כאשר מונה לתפקיד ראש הממשלה, תפקיד אותו מילא עד 2019
מערכת ice | 
כווית (צילום ויקיפדיה מייקל לינדמרק)
בשבת האחרונה, הודיעה סוכנות הידיעות הכוויתית קונא על פטירתו של ראש הממשלה לשעבר של כווית, שייח' ג'אבר אל-מובארכ אל-סבאח, בגיל 82. מותו של אל-סבאח מסמן את סופו של עידן בפוליטיקה הכוויתית, שכן הוא היה דמות מפתח במשך למעלה מחמישה עשורים בממשל המדינה.
קריירה מרשימה של אל-סבאח החלה ב-1968, כאשר החל לכהן במגוון תפקידים בכירים. הוא שירת כמושל של מחוזות חוואלי ואחמדי, ולאחר מכן מילא תפקידי שר בתחומים מגוונים כמו ענייני חברה, עבודה, מידע, פנים וביטחון. שיא הקריירה שלו הגיע ב-2011, כאשר מונה לתפקיד ראש הממשלה, תפקיד אותו מילא עד 2019.

מסלול חייו של אל-סבאח משקף את התמורות הפוליטיות והחברתיות שעברה כווית במהלך המחצית השנייה של המאה ה-20 ותחילת המאה ה-21. מתפקידיו כמושל מחוזות ועד לראשות הממשלה, הוא היה עד ושותף לתהליכי מודרניזציה, פיתוח כלכלי ושינויים גיאופוליטיים באזור המפרץ.
תקופת כהונתו כראש ממשלה (2011-2019) הייתה רצופת אתגרים, כולל התמודדות עם השלכות האביב הערבי, תנודות במחירי הנפט והצורך בגיוון הכלכלה הכוויתית. למרות הקשיים, אל-סבאח נחשב למנהיג מאזן שהצליח לנווט את המדינה דרך תקופות מורכבות תוך שמירה על יציבות יחסית.
פטירתו של אל-סבאח מותירה חלל בהנהגה הכוויתית ומעוררת שאלות לגבי העתיד הפוליטי של המדינה. בעוד שמורשתו תיזכר כאחת של מחויבות לשירות הציבורי ויציבות, ההנהגה הבאה של כווית תצטרך להתמודד עם אתגרים חדשים בעידן של שינויים מהירים במזרח התיכון ובעולם כולו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה