בעולם

X של אילון מאסק הפיצה מידע שגוי לגבי הבחירות לנשיאות ולא מיהרה לתקן

צ'אטבוט הבינה המלאכותית גרוק הפיץ מידע שגוי לגבי תהליך הבחירות לאחר פרישתו של ביידן. החברה תיקנה את המידע רק לאחר התערבות גורמים רשמיים
שרון בירקמן | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
לאחר שג'ו ביידן הודיע שלא ירוץ לנשיאות שוב, צ'אטבוט הבינה המלאכותית גרוק (Grok)  של X (לשעבר טוויטר) הפיץ מידע שגוי בנוגע להוספת מועמדים חדשים לרשימות ההצבעה. ברשת התפשטו במהירות צילומי מסך שגויים בהם נכתב כי לא ניתן להוסיף מועמד חדש לרשימות בתשע מדינות. על פי הטענות, X לא פעלה מיד לתקן את הבעיה עד להתערבות של גורמים רגולטוריים.
גרוק, אשר תוכנן לספק תשובות לשאלות על הבחירות, הפיץ תשובות שגויות כאשר נשאל האם אפשר להוסיף מועמד חדש לרשימות. התשובות גרמו לגולשים להבין שלא ניתן היה באותו שלב להוסיף מועמדים חדשים, כולל קמלה האריס, מה שכמובן עורר בלבול בקרב הציבור. 

בעקבות פניות רבות למשרד מזכיר המדינה של מינסוטה לאימות המידע, המשרד גילה שהמידע שהפיץ גרוק היה שגוי: מועדי ההגשה לא חלפו וניתן היה להוסיף מועמדים חדשים לרשימות. משרד מזכיר המדינה פנה ל-X עם בקשות לתיקון, אך תגובתה של החברה בוששה להגיע. רק לאחר התערבות חמישה מתוך תשעה מזכירי מדינה, שפנו ישירות ל-X ולבעליה אילון מאסק, הנחתה X את גרוק להפנות את המשתמשים לאתר מידע אמין על הבחירות, vote.gov.
נתונים מהמרכז למניית שנאה דיגיטלית מראים כי תכנים שגויים נצפו על ידי עשרות אלפי צופים בזמן קצר. מחקרים נוספים חושפים כי דיסאינפורמציה בכלים מבוססי בינה מלאכותית יכולה לפגוע באמינות הבחירות וליצור בלבול רחב בקרב הציבור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה