בעולם

כלי התקשורת נמכר ב-100 מיליון ליש"ט: זה המיליונר שרכש אותו

השבועון הפוליטי "הספקטייטור", אחד מכתבי העת הוותיקים בעולם, נמכר תמורת 100 מיליון ליש"ט לסר פול מרשל, איל הון ומשקיע מרכזי ברשת התקשורת GB News
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
יו"ר "הספקטייטור", אנדרו ניל, הודיע על התפטרותו המיידית לאחר סגירת העסקה, בהתאם להצהרתו הקודמת כי קרנות גידור לא צריכות להיות בעלים של פרסומי חדשות בשל חשש לניגוד עניינים, זאת לאחר שהשבועון הפוליטי, אחד מכתבי העת הוותיקים בעולם, נמכר תמורת 100 מיליון ליש"ט לסר פול מרשל.
הרוכש הוא איל הון ומשקיע מרכזי ברשת התקשורת GB News. מרשל, שהתגבר על כ-20 מתחרים אחרים, רכש את המגזין הנוטה ימינה, שבעבר נערך על ידי ראש הממשלה לשעבר בוריס ג'ונסון. המכירה התרחשה לאחר שעסקה קודמת, שכללה גם את הטלגרף היומי והטלגרף של יום ראשון, קרסה בעקבות התערבות ממשלתית. מרשל, הרוכש את המגזין באמצעות קבוצת התקשורת Old Queen Street (OQS) שלו, הביע התלהבות מהרכישה והצהיר על כוונתו להשקיע בפיתוח המותג.

סר פול מרשל, המוערך בכ-875 מיליון ליש"ט, הוא דמות מוכרת בעולם הפיננסי והפוליטי. הוא החל את דרכו בסיטי של לונדון והקים קרן גידור משלו ב-1997. מרשל ידוע גם בפעילותו הפילנתרופית, כולל הקמת ארגון צדקה לחינוך ילדים ותרומות נדיבות למוסדות חינוך. בשנת 2016 הוענק לו תואר אבירות על תרומתו לחינוך ולפילנתרופיה.
מבחינה פוליטית, מרשל עבר מתמיכה במפלגה הליברל-דמוקרטית לתמיכה במפלגה השמרנית. הוא היה תומך נלהב של הברקזיט ותרם 100,000 ליש"ט לקמפיין העזיבה. בשנים האחרונות הוא הרחיב את השקעותיו בתקשורת, כולל הקמת אתר החדשות UnHerd והשקעה משמעותית ב-GB News. עם זאת, הוא ספג ביקורת על לייקים לציוצים שנתפסו כאנטי-מוסלמיים, אם כי התנצל וטען כי אלה אינם משקפים את השקפותיו.
עורך הספקטייטור הנוכחי, פרייזר נלסון, הביע אופטימיות לגבי הבעלים החדש, באומרו כי מרשל נכון להשקיע ולהגן על העצמאות העיתונאית של המגזין. המכירה מסמלת שלב נוסף בהתרחבות האימפריה התקשורתית הימנית של מרשל בבריטניה, כאשר הוא ממשיך להתחרות גם על רכישת העיתונים של הטלגרף. בינתיים, הממשלה הבריטית בוחנת המלצות לעדכון המסגרת הרגולטורית להגנה על מגוון ואיכות החדשות במדיה המקומית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה