השוק

הבית הלבן רוצה להגביל את המינוף של קרנות הגידור

אחרי שבעידן טראמפ הוטלו מגבלות קשות על הרשויות הפדרליות שמפקחות על השווקים, מעוניינים כעת בממשל ביידן לבטל את המגבלות האלה ולתת יותר סמכויות לממשל הפדרלי לאכוף כללי יציבות על מוסדות פיננסיים שהם לא בנקים
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום unsplash pexels)
בבית הלבן מעוניינים להטיל פיקוח על קרנות גידור או נכון יותר על משקיעים מוסדיים שנכללים בהגדרה של מוסדות פיננסיים שהם לא בנקים. בממשל טראמפ הוטלו מגבלות על הרשויות הפדרליות בכל הנוגע לאכיפה של עקרונות התנהגות של המשקיעים האלה עד כדי שהם לא מפוקחים בכלל. כעת מעוניינים בממשל ביידן להסיר את המגבלות האלה ולהכניס את המוסדות הפיננסיים האלה לפיקוח מעיין בנקאי.
עיקר הביקורת של ממשל ביידן הוא על המינופים הגבוהים שנותנים המוסדות הפיננסיים האלה למשקיעים ובעיקר הכוונה היא למינופים של קרנות גידור וזה אומר שבשעת לחץ מבצעים הגופים הפיננסיים על המשקיעים מכירות כפויות שמחריפות מגמה עד כדי שהיא יוצא משליטה.

ג'נט יילן, מזכירת האוצר האמריקאית, אמרה לכלי התקשורת הכלכלית בארה"ב כי נושא המכירה הכפויה הוא תולדה של מינוף גבוה מידי וזה עלול לפגוע ביציבות של השווקים.
"אנו מציעים תיקונים למרכיבים מסוימים של ההנחיות הקיימות של המועצה שהקשו על השימוש בסמכות של הרגולציה על המערכת החוץ בנקאית" אמרה יילן ביום שישי והוסיפה כי ההנחיות הקיימות עליהן הוכרז ב-2019 יצרו מכשולים בפני ההגנה על יציבות השווקים.
הדברים נאמרו במסגרת ישיבה של ועדת היציבות הפיננסית בה לוקחים חלק גם יו"ר הפד ג'רום פאוול ויו"ר רשות ניירות ערך גרי גנסלר. הוועדה קיבלה החלטה פה אחד להגביר את האכיפה על המוסדות החוץ בנקאיים אולם זו עוד פתוחה לעיון והערות הציבור ל-60 הימים הקרובים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה