בעולם

דיווח חריג בארה"ב: המועמד לנשיאות עומד להכריז על פרישה

המועמד העצמאי רוברט קנדי ג'וניור שוקל לפרוש מהמרוץ עד סוף השבוע, ולהביע תמיכה בדונלד טראמפ. לפי הסקרים האחרונים, הוא זוכה לתמיכה של 5% במדינות מפתח, ואף יכול להשפיע על תוצאות הבחירות. טראמפ, מצידו, אישר ל-CNN שהוא "בהחלט פתוח" למנות את קנדי לתפקיד בכיר
מערכת ice | 
רוברט פ. קנדי גוניור (צילום Maxlovestoswim, ויקיפדיה)
כחלק מההתפתחויות במערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית, דיווחה רשת החדשות ABC שהמועמד העצמאי רוברט קנדי ג'וניור שוקל לפרוש מהמרוץ עד סוף השבוע. קנדי, שבעבר היה חבר במפלגה הדמוקרטית ושקל להתמודד בפריימריז מול הנשיא המכהן ג'ו ביידן, החליט לשנות את הגדרתו לעצמאי והחל לרוץ לבד, ללא תמיכה מפלגתית.
קנדי הודיע על כוונתו לשאת נאום בשישי הקרוב, שבו יפרט את "המשך דרכו". ההודעה מגיעה לאחר שסגניתו, ניקול שנהן, חשפה כי קנדי שוקל לפרוש מהמרוץ ולתמוך במועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ, בתמורה לתפקיד עתידי בממשל שלו. המהלך של קנדי עשוי לשנות את מאזן הכוחות במרוץ לנשיאות.
 

לפי הסקרים האחרונים, קנדי זוכה לתמיכה של כ-5% במדינות מפתח כמו פנסילבניה ומישיגן, שם הוא יכול להשפיע על תוצאות הבחירות. התמיכה הזו מספקת לו כוח משמעותי, שכן בסקרים שנעשו, נראה כי קנדי מושך יותר   ניקול שנהן, סגניתו של קנדי, ציינה כי קנדי שקל שתי אפשרויות: להישאר במרוץ ולסכן את השפעתו על טראמפ, או לפרוש ולתמוך בטראמפ בתמורה לתפקיד משמעותי בממשל שלו.
טראמפ, מצידו, אישר ל-CNN שהוא "בהחלט פתוח" למנות את קנדי לתפקיד בכיר אם יבחר לפרוש ולתמוך בו. קנדי, הנושא מורשת פוליטית משפחתית כבדה - אביו, רוברט קנדי, נרצח ב-1968 בעת שרץ לנשיאות, ודודו, ג'ון קנדי, היה נשיא ארצות הברית עד שנרצח - מציע עמדות שאינן עולות בקנה אחד עם ההשקפות המפלגתיות הקיימות. הוא תומך בהפלות, מתנגד למונופולים, ולדבריו ארצות הברית צריכה להפסיק את תמיכתה במלחמות ברחבי העולם, תוך שמירה על קשרים הדוקים עם ישראל.
בעבר ניהל קנדי מגעים גם עם מטה הבחירות של קמלה האריס, אך השיחות לא הבשילו להסכמות. כעת, עם ירידת התמיכה בקמפיין שלו, לא ברור כיצד יגיב הציבור להודעת הפרישה הצפויה ומה תהיה השפעתה על התוצאה הסופית של הבחירות .
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה