בעולם

אבל בעולם הקולינריה: האיש מאחורי העוגייה האייקונית מת בגיל 88

?וולאס "וולי" איימוס, יזם וסמל תרבות אמריקאי, הלך לעולמו. ייסד את רשת העוגיות "Famous Amos" בשנת 1975. החנות הראשונה שלו בשדרת סאנסט בלוס אנג'לס הפכה במהרה להצלחה מסחררת
מערכת ice | 
עוגיות (צילום Pixabay)
וולאס "וולי" איימוס, היזם האפרו-אמריקאי שהפך לאגדה עם העוגיות המפורסמות שלו, נפטר השבוע בגיל 88. איימוס, שנולד בטלהאסי שבפלורידה ב-1936, הפך לסמל של הצלחה אמריקאית כאשר ייסד את רשת העוגיות "Famous Amos" בשנת 1975. החנות הראשונה שלו בשדרת סאנסט בלוס אנג'לס הפכה במהרה להצלחה מסחררת, עם ידוענים ומוזיקאים שהפכו למעריצים נלהבים של העוגיות הקטנות והטעימות.
סיפור חייו של איימוס הוא סיפור של עליות ומורדות. הוא עבר לניו יורק בגיל 12 בעקבות גירושי הוריו, נשר מהתיכון והתגייס לחיל האוויר. לאחר מכן הפך לסוכן כישרונות, והיה הסוכן השחור הראשון בתעשייה. הוא עבד עם אמנים מובילים כמו הסופרימס וסיימון וגרפונקל, לפני שלווה 25,000 דולר כדי להקים את עסק העוגיות שלו.

למרות ההצלחה הראשונית, איימוס התקשה בניהול העסק ובסופו של דבר איבד את השליטה בחברה ואת הזכות להשתמש בשמו. זה היה אובדן כואב עבורו, אך הוא המשיך להתמודד ולנסות לשקם את מעמדו. בשנותיו המאוחרות יותר, הוא פתח חנות עוגיות בהוואי ועמד מאחורי מותג המאפינס "Uncle Wally's".
מעבר להצלחתו העסקית, איימוס היה פעיל נלהב בקידום הקריאה. הוא שימש כדובר של ארגון Literacy Volunteers of America במשך 24 שנים, כתב שמונה ספרים, והקדיש זמן רב לקריאת ספרים לילדים. בחנות העוגיות שלו בהוואי הוא אפילו הקים פינת קריאה עם ספרים שנתרמו.
סיפורו של וולי איימוס הוא עדות לכוח של נחישות ואופטימיות. למרות האתגרים והכישלונות, הוא המשיך ליצור, לחדש ולתרום לקהילה. הוא השאיר אחריו מורשת של יזמות, יצירתיות ומחויבות לחינוך, שתמשיך להשפיע על דורות רבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה