מדדים ומחקרים

עוגיות המיליארדים: לא תאמינו כמה מרוויחים מהמוצר הזה

אחת מקטגוריות המתוקים הוותיקה ביותר רשמה עליה בהיקף השוק בארה"ב, למרות ניסיונות להוריד את צריכת הסוכר ולמנוע מחלות שנגזרות מכך. כמה מכניס שוק העוגיות?
מערכת ice | 
עוגיות (צילום Pixabay)
קטגוריית העוגיות הגיעה לשיא מפתיע בארה"ב, עם מכירות שנתיות של לא פחות מ-10 מיליארד דולר, וזאת למרות הניסיונות להילחם בתופעות שנגזרות מצריכת מזונות רוויים סוכר.
לפי IRI, חברת מחקרי שוק משיקגו, מכירות הדולר בקטגוריית העוגיות היו 10.8 מיליארד דולר בתקופה של 52 השבועות שהובילה ל-7 באוגוסט - עלייה של 9.4% לעומת התקופה המקבילה לפני שנה.
נביסקו מובילה את הקטגוריה עם מכירות של 3.5 מיליארד דולר, עלייה של 3.4% מהתקופה המקבילה אשתקד, אך מכירות העוגיות של המותג הפרטי הסתכמו ב-890 מיליון דולר מרשים, עלייה של כמעט 15% לעומת 52 השבועות שקדמו לה.
גם יצרני העוגיות בהשראה אירופאית, Pepperridge Farm, היוו 531 מיליון דולר במכירות, עלייה של 3.8%. נתון מפתיע במיוחד הוא שלפי הרגלי הצרכה של האמריקאים, הם ממשיכים לגלות העדפה מוגברת לנשנושים, ובייחוד מוצרים עונתיים (כמו עוגיות בטעם תבלין דלעת) שהתגלו כמועדפים מובהקים.
"סקר מצב החטיפים השנתי שלנו מראה שצרכנים מעדיפים יותר ויותר חטיפים על פני ארוחות מסורתיות", אמר דירק ואן דה פוט, מנכ"ל מונדלז, בשיחת רווחים מ-26 ביולי.
"מכיוון שחטיפים ממלאים תפקיד כה חשוב בחיי הצרכנים, לקטגוריות הליבה שלנו של שוקולד ועוגיות יש באופן היסטורי עמידות בפני ירידות כלכליות ופעולות תמחור".
מותג Voortman, ענקית עוגיות ללא סוכר, שנרכשה על פי הדיווחים ב-320 מיליון דולר ב-2020 על ידי Hostess Brands, ראתה זינוק של 24% במכירות ל-176 מיליון דולר באותה תקופה.
בשיחת רווחים באוגוסט, אנדרו פ. קלהאן, נשיא ומנכ"ל Hostess Brands, אמר למגזין פורבס  כי פורטמן מהווה כעת כ-10% מהחברה. "אנחנו, ללא ספק, המניה המובילה בתיק נטול הסוכר שלנו", ציין. "התת-מקטע הזה של ללא סוכר גדל בקצב גידול עקבי פי שניים משיעור הסוכר הכולל."
זה, ותבלין דלעת. גם Voortman וגם Tate's Bake Shop (שהמכירות שלהם זינקו ב-31% משנה לשנה, ל-170 מיליון דולר) הציעו לאחרונה מהדורת תבלינים דלעת של העוגיות האהובות שלהם - בצורת רקיק ושוקולד צ'יפס לבן, בהתאמה.
"ההתלהבות של הצרכנים מתבלין דלעת לא מראה שום סימן להאטה", אמרה לורן סלה, סמנכ"לית השיווק של טייט. "Tate's Bake Shop נרגשת להציג לראשונה את טוויסט העוגיות הפריכות שלנו בטרנד הסתיו הקלאסי הזה. אנחנו נשארים מחויבים להרחיב את הפורטפוליו שלנו כדי לענות על הטעמים המתפתחים של הלקוחות שלנו."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה