משפט

הרשיז ספגה תביעה מחברת עוגיות, תאבד בלעדיות על הנשיקות?

מותג הממתקים הידוע נתבע על ידי יצרנית עוגיות בקליפורניה שהשתמשה בסימן ה'נשיקות' המוכר של החברה על אריזותיה, החברה הקטנה מבקשת להמשיך להשתמש ב'נשיקות' בשל הצורה של שבבי השוקולד לאפייה שאינם קשורים להרשיז
מערכת ice | 
נשיקות הרשיז (צילום UNSPLASH)
יצרנית עוגיות בקליפורניה תבעה ביום שלישי את מותג הממתקים הוותיק הרשי קו, על הזכות להמשיך להשתמש בשוקולד דמוי טיפה המוטבע על האריזה שלה, לאחר שהרשי התלוננה שזה נראה יותר מדי כמו הנשיקות המפורסמות של הרשי.
מהתביעה נמסר כי מדובר במהלך דורסני של הרשיז שהאשימה אותה בהשאלת הסימן המסחרי של ה'נשיקות' ללא אישור וכי זו הייתה כנקמה על התביעה שלה שהאשימה את הרשיז קודם לכן, בהפרת זכויות היוצרים על ה"עוגיה הקשוחה "שלה.
חברת העוגיות מסרה כי הדמעה בה היא השתמשה מאז 2009 מתארת ​​רק את הצורה ה"מוכרת בעולם "של שבב שוקולד, וכינתה את התביעה הנגדית של הרשי כ"תחבולה אסטרטגית" כדי שהיא תרכך את עמדתה של התביעה בהליך שהחל קודם לכן.
לדבריהם, סימני הנשיקות "מוכרים מטבעם" מכיוון שהעיצוב והצורה של הנשיקות זהים לאלה של שוקולד ושבבי אפייה המשמשים ברחבי העולם מאז שנות הארבעים. יצרנית העוגיות גורסת בפני שופט פדרלי בסן פרנסיסקו כי היא לא פגעה בזכויות הקניין הרוחני של הרשי בנשיקות של הרשי.
דובר הרשי ג'ף בקמן אמר כי החברה אינה דנה בהליכים משפטיים הממתינים. הרשי, שבסיסה בפנסילבניה, המציאה את הנשיקות של הרשי בשנת 1907, ועל פי מסמכי בית המשפט היו רישומי סימנים מסחריים קשורים מאז 1976 לפחות. לדבריו, המכירות השנתיות של מוצרי נשיקות בארה"ב עלו על 490 מיליון דולר בחמש השנים האחרונות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה