בעולם

בכיר בממשל ביידן חושף: ארה"ב הציפה את ישראל בנשק בשווי 6.5 מיליארד דולר

החל מה-7 באוקטובר, ממשל ביידן עמד לצד ישראל והעניקה סיוע בהיקף של למעלה מ-6.5 מיליארד דולר. אך בעקבות הפערים הגדלים בין עמדת ביידן לזו של נתניהו נראה כי המצב החל להתערער. כעת, גורמים בכירים בממשל ביידן מתייחסים לעיכובים במשלוחי הנשק וטוענים: "יש בעיות בצד הישראלי"
מערכת ice |  1
ג'ו ביידן (צילום shutterstock)
מפרוץ המלחמה, ארה"ב וממשל ביידן בפרט, עמדו לצד ישראל והעניקו לה גיבוי וסיוע בתחומים רבים. לאחרונה, בצל הפעולה ברפיח שזכתה לביקורת פומבית בארצות הברית והחשש מפרוץ המערכה בצפון, ממשל ביידן הכריז שמשלוח הנשק הקרוב שיועבר לישראל יהיה חלקי בלבד. 
כעת, פרסום חדש בוושינגטון פוסט בו מצוטט בכיר ממשל ביידן עושה סדר בפרטים, חושף את היקף הסיוע העצום של ארה"ב החל מה-7 באוקטובר ומתייחס בכל הנוגע לעיכובים במשלוחי הנשק לישראל. 
כאמור אותו בכיר אמר שלמרות חילוקי הדעות בין ביידן לנתניהו, החל מה-7 ארה"ב הציפה את ישראל בנשק ואמצעי לחימה בהיקף של 6.5 מיליארד דולר. כמו כן, נאמר כי הפרטים נופחו ושום דבר אינו מושהה מלבד המשלוח האחד והיחיד של פצצות כבדות במשקל 2,000 פאונד. 
אותו בכיר הבהיר כיצד הממשל האמריקאי רואה את הסיוע לישראל כשאמר: "זו התחייבות מאסיבית". כמו כן, הוא גם התייחס לסוגיית העיכוב שנרשם במשלוחי הנשק: "בכל הנוגע לצווארי בקבוק, זוהי מערכת ביורוקרטית מורכבת שיש לנו ויש לכך סיבה טובה. המערכת מוודאת שאנחנו ממלאים את ההתחייבויות שלנו לקונגרס במלואן. אלה חוקים, נהלים ותקנות. אכן, יש בעיות בצד הישראלי, במונחים של דברים שהם עשויים לרצות ואולי לא היו ברורים לגמרי".
אתמול (רביעי), לאחר שממשל ביידן הודיע על עיכוב במשלוחי הנשק, גורמים בכירים מטעם ישראל ניסו להרגיע את הרוחות וטענו שהם פועלים כעת על מנת להגיע לסכם דיפלומטי ובכך להימנע מיציאה למערכה שכזו, אך זו לא המחלוקת היחידה שיש כעת בנינו לבין האמריקאים.
המצב החריף בעקבות פרסום הסרטון של ראש הממשלה בנימין נתניהו בו הוא מאשים את ממשל ביידן בעיכוב משלוח נשק לישראל. לאחר הפצת הסרטון הנ"ל, נטען שבבית הלבן זעמו, כאשר במקביל לטענה שמדובר בכפיות טובה הם גם בחרו לבטל פורום דיאלוג אסטרטגי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ספין עלוב. על מה שנתתם אנו מודים על מה שלא נתתם הויכוח
    מסביר פנים 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ועלוב לא פחות להאשים אותנו באי קבלת הנשק
    סגור