בארץ

ביידן חוזר בו? יעביר חבילת נשק לישראל בשווי 1.25 מיליארד דולר

על רקע האיומים של הנשיא ג'ו ביידן ועצירת משלוח של אלפי פצצות לצה"ל, נשיא ארצות הברית מקדם עסקת העברת נשק גדולה מאוד לישראל. מה כוללת העסקה והאם תאושר בוודאות על ידי הקונגרס האמריקאי?
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום freepik, פלאש 90/ אריה לייב אברמס, MARC ISRAEL SELLEM/POOL)
על רקע האיומים של הנשיא ג'ו ביידן, לפיהם אם ישראל תרחיב את המבצע ברפיח הוא יעצור משלוחי נשק של פצצות מדויקות שמיועדות לצה"ל, איומים שכבר הגיעו לידי ביטוי עם עצירה של אספקת סחורה של אלפי פצצות שיועדו לישראל, נשיא ארצות הברית מקדם עסקת העברת נשק גדולה מאוד לישראל.
למעשה, הממשל האמריקאי כבר הודיע לקונגרס כי הוא מקדם את חבילת הסיוע לישראל, כאשר סך כל התחמושת שתעבור לצה"ל יסתכם במיליארד דולר, כך על פי דיווח הלילה (בין שלישי לרביעי) ב"וול סטריט ג'ורנל".
חבילת הנשק שתעביר ארצות הברית לישראל כוללת העברת תחמושת טנקים בשווי 700 מיליון דולר, כלי רכב טקטיים משוריינים בשווי 500 מיליון דולר ומרגמות בשווי 60 מיליון דולר. על פי הדיווח, בחינת העברת חבילת הסיוע המדוברת החלה כבר בשלהי חודש אפריל, וכעת הכדור עבר לידיים של הקונגרס האמריקאי, שיצטרך להכריע האם לאשר באופן סופי את חבילת הסיוע בשווי של 1.25 מיליארד דולר לישראל, זאת על רקע המתיחות בין הצדדים בעקבות המבצע ברפיח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה