בארץ

נתניהו מגיב לסערת הסרטון שפרסם: "צעד חיוני לחלץ את הפקק"

ראש הממשלה נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לסרטון בו מתח ביקורת על הממשל האמריקאי בסוגיית אספקת הנשק לישראל "החלטתי לתת לכך ביטוי פומבי"
דורון בלוך |  3
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה, שם התייחס לסרטון אותו פרסם בשבוע שעבר, בו מתח ביקורת על הממשל האמריקאי בסוגיית אספקת הנשק לישראל, סרטון שעורר ביקורת רבה בארצות הברית ובישראל.
"אני מעריך מאוד את התמיכה של הנשיא ביידן והממשל האמריקני בישראל. מאז תחילת המלחמה ארה"ב נתנה לנו תמיכה ברוח ובחומר - באמצעי הגנה ובאמצעי התקפה" אמר נתניהו היום "אבל לפני כארבעה חודשים, חלה ירידה דרמטית באספקת החימושים שהגיעו מארה"ב לישראל. במשך שבועות ארוכים פנינו לידידינו האמריקנים בבקשה להאיץ את המשלוחים. עשינו זאת פעם אחר פעם. עשינו זאת בדרגים הגבוהים, ובכל הדרגים, ואני רוצה להדגיש - עשינו זאת בחדרי חדרים. קיבלנו כל מיני הסברים, אבל דבר אחד לא קיבלנו: המצב הבסיסי לא השתנה. פריטים מסוימים הגיעו בטפטוף, אבל המאסה הגדולה של החימושים נשארה מאחור". 
עוד הוסיף נתניהן להסביר "לאחר חודשים של היעדר שינוי במצב זה, החלטתי לתת לכך ביטוי פומבי. עשיתי זאת מתוך ניסיון של שנים, וידיעה שצעד זה חיוני לחלץ את הפקק. צפיתי שזה יהיה כרוך בהתקפות אישיות נגדי מבית ומבחוץ, כפי שקרה כשיצאתי נגד הסכם הגרעין עם איראן, כפי שקרה וקורה כשהתנגדתי פעם אחר פעם להקמת מדינת טרור פלסטינית, וכפי שקורה עכשיו כשאני מתנגד לסיום המלחמה תוך השארת החמאס על כנו. אבל אני מוכן לספוג התקפות אישיות למען ביטחון ישראל".

בסיום דבריו, אמר נתניהו "כראש ממשלת ישראל, תפקידי הוא לעשות הכל כדי להבטיח שללוחמים הגיבורים שלנו יהיו מיטב אמצעי הלחימה. לאור מה ששמעתי ביממה האחרונה, אני מקווה ומאמין שהנושא הזה יגיע לפתרון בזמן הקרוב. אבל אני מבקש להדגיש, ואמרתי זאת גם לידידינו האמריקנים - אמצעי אחד יש לנו והוא תמיד הכריע את הכף: הגבורה והנחישות של הלוחמים שלנו - ועם הנשק הזה אנחנו ננצח".
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    זה צעד מזיק. מישהו חייב לישראל משהו? אם רוצים צריך לבק
    יוסי 06/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי יש כאלה שרגילים רק לקבל.
    סגור
  • 2.
    כבר אי אפשר להאמין לאף מילה שלך
    אלברט 06/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את זה כבר לא תוכל לתקן
    סגור
  • 1.
    לתומכים הטיפשים שלך ספר שזה היה חיוני
    מורדי 06/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה היה חיוני לשמירה על הכסא שלך.למה מגיע כזה עונש לעם ישראל ,בדמותך?
    סגור