בעולם

ביידן מתנגד: בית הנבחרים העביר חוק שמונע עיכוב בהעברת נשק לישראל

בית הנבחרים האמריקני אישר את הצעת חוק הסיוע לביטחון ישראל שהוגשה בידי המפלגה הרפובליקנית, במסגרתה היא דואגת שישראל תקבל הספקה מהירה של שירותים חיוניים, וכך יימנע מנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, לעכב את האספקה. למרות זאת, הבית הלבן הודיע שביידן יטיל וטו על החלטה שכזו
מערכת ice | 
ג'ו ביידן, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס, יונתן זינדל)
בית הנבחרים האמריקני אישר היום (שישי) את הצעת חוק הסיוע לביטחון ישראל שהוגשה בידי המפלגה הרפובליקנית, במסגרתה היא דואגת שישראל תקבל הספקה מהירה של נשק, תחמושת ושירותים חיוניים נוספים, כאשר אותו חוק מאשר למעשה את זכותה של ישראל להגן על עצמה.
בנוסף על כך, הצעת החוק אוסרת על הנשיא ג'ו ביידן לעכב את משלוחי הנשק לישראל. הצעת החוק הנוכחית עברה ברוב של 224 תומכים, מול 187 מתנגדים. אבל למעשה, מדובר בהצעת חוק סמלית, שהעביר מנהיג הרוב בסנאט, צ'אק שומר, אך הבית הלבן הודיע כי הנשיא ביידן יטיל עליה וטו אם הצבעה מסוג זה תובא לשולחנו.
כזכור, הצעת החוק הנוכחית לא מגיעה בוואקום ריק. בתקופה האחרונה, על רקע המתיחות בין ישראל לארה"ב בכלל ובין הנשיא ביידן לראש הממשלה בנימין נתניהו בפרט, זאת בנוגע למבצע ברפיח, אליו מתנגדת ארה"ב נחרצות בעוד ישראל מבינה שהיא חייבת לפעול באזור - ג'ו ביידן החליט לעכב משלוח נשק של אלפי פצצות מדויקות לישראל, זאת על מנת להעביר מסר ולאותת לירושלים שלא להמשיך את המבצע הצבאי ברפיח. כעת, מעניין יהיה לראות כמה השפעה תהיה להעברת החוק הסמלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה