בעולם

אבל גדול בעולם הקולנוע: הכוכבת הגדולה מתה בגיל 92

אחרי קריירה אדירה שנמשכה כמעט 80 שנה, אנוק איימה, אחת מגדולות כוכבות הקולנוע הצרפתי, הלכה לעולמה
מערכת ice | 
כוכבת קולנוע-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
עולם הקולנוע מזיל דמעה היום, לאחר שבתה של אנוק איימה פרסמה את דבר פטירתה בגיל 92 של אמה. האגדה הצרפתייה, אחת השחקניות הבולטות ביותר שצרפת ידעה בקולנוע המקומי, הלכה לעולמה בביתה שבפריז, וכך הוסיפה פרק אחרון למסע חייה המרתק והמפואר.
איימה, שנולדה בפריז ב-1932 להורים שחקנים, החלה את דרכה הקולנועית כבר בגיל 14, וצברה יותר מ-80 תפקידים לאורך קריירה עשירה ששזורה בהיסטוריה של קולנוע אירופה. "פליני לימד אותי את זה, הדבר החשוב מכל הוא להקשיב," סיפרה פעם על סוד הקריירה המצליחה.

התפקיד שהעניק לה תהילה בינלאומית היה כוכבת ב"גבר ואישה" (1966) של הבמאי קלוד ללוש, שזיכה אותה בפרס גלובוס הזהב ובמועמדות לאוסקר ראשונה לשחקנית צרפתייה. הסרט האיקוני, שצולם בתקציב זעיר, הפך ללהיט קופתי עולמי והניב גם המשך מרגש ב-2019.
לפני כן ואחרי כן, איימה שיחקה במשחק מופת בקלאסיקות כמו "לה דולצ'ה ויטה" ו"8 וחצי" של פדריקו פליני, ו"לולה" של ז'אק דמי. בעברה המזהיר, היא הייתה נשואה ארבע פעמים, לרבות לזמר ששיחק בצידה בגבר ואישה.
המסלול הדרמטי שעברה איימה, מנערה יהודייה ששינתה את שמה במלחמת העולם השנייה ועד להיותה אחד הפרצופים הבולטים של התרבות הגבוהה הצרפתית, הולך ונחקק בזיכרון הקולנועי לדורות. אגדת קולנוע אמיתית לוותה לדרכה האחרונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה