תרבות ופנאי

אבל בעולם התרבות: השחקנית והזמרת המוערכת נפטרה בגיל 80 מסרטן

פרננסואז ארדי, שנחשבת לאחת הזמרות הגדולות בצרפת, הלכה לעולמה בגיל 80 לאחר שנאבקה בסרטן בלוטת הלימפה. מלבד לקריירה המוזיקלית בזכותה זכתה להערכה רבה, ארדי הייתה גם מודל אופנה למעצבי העל איב סאן לורן ופאקו רבאן
מערכת ice | 
עולם התרבות-אילוסטרציה (צילום unsplash, vecteezy)
פרננסואז ארדי, אחת מהזמרות והשחקניות הגדולות ביותר בצרפת (ובעלת השם העולמי), הלכה לעולמה בגיל 80 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. רק בשנה שעברה, ארדי דורגה על ידי מגזין רולינג סטונס במקום ה-162 מתוך 200 הזמרים הגדולים בכל הזמנים. בנה, הזמר תומס דיטרון, שיתף אתמול (שלישי) ברשתות החברתיות: "אמא איננה".
ארדי נולדה בבירת צרפת, פריז, בשנת 1944 והחלה לעסוק במוזיקה בשנות ה-60. את חוזה התקליטים הראשון שלה חתמה כבר בגיל 17, ועד מהרה הפכה לאייקון כאשר זמרים מפורסמים רבים השתמשו בה כמודל לחיקוי והשראה. האלבום האחרון שלה, שנקרא Personne D'Autre ("אף אחד אחר), יצא לאור בשנת 2018. כמו כן, ארדי שרה בשפות רבות, ביניהן איטלקית, צרפתית, אנגלית, ספרדית ועוד, ואף יצגה את מונקו באירוויזיון בשנת 1963.
לצד עולם המוזיקה, עסקה ארדי גם בעולם הקולנוע כאשר גילמה תפקידים בסרטים רבים, ביניהם "גברי, נשי" (1966), "הפרס הגדול" (1966) ועוד. כמו כן, היוותה השראה למעצבי העל איב סן-לורן ופאקו רבאן.
בשנת 2004 חשפה כי היא חוללת עם סרטן לימפומה, ועם השנים חלה הדרדרות במצבה הבריאותי, עד אשר הוחלט להכניס אותה לתרדמת באופן יזום. בשנת 2021 טענה כי היא מרגישה קרובה לסוף חייה.

פרננסואז ארדי (קרדיט: ויקיפדיה, Nationaal Archief, CC BY-SA 3.0 nl)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה