תרבות ופנאי

אבל בתעשייה: אשת התרבות המוערכת הלכה לעולמה בגיל 77

פנינה בלייר, אשר עסקה במשך כל ימי חייה בעולם התרבות, הלכה לעולמה בגיל 77. בלייר ניהלה את הסינמטק, ומשנת 1988 הייתה המנהלת האומנותית של פסטיבל הסרטים בחיפה. ראש עיריית חיפה יונה יהב ספד לה: "פנינה יצרה בכישרונה הרב את אופיו הייחודי של פסטיבל הסרטים אותו ניהלה ביד רמה"
מערכת ice | 
תרבות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
פנינה בלייר, אשר במשך 33 השנים האחרונות הייתה המנהלת האומנותית של פסטיבל הסרטים בחיפה, הלכה לעולמה היום (שני) בשל מחלה בגיל 77. הותירה אחריה בן זוג, שני ילדים ונכדים. הלוויה צפויה להתקיים מחר בשעה 11:00 בבית עלמין חוף כרמל.
בלייר נולדה בשנת 1947, ולמדה באוניברסיטאות חיפה וירושלים. בעלה נהרג במהלך מלחמת יום כיפור בקרבות ברמת הגולן. את מרבית שנות חייה הקדישה לתחום הקולנוע והאמנות שבחיפה, והיא הייתה מנהלת הסינמטק במשך 19 שנה. משנת 1988 הפכה למנהלת האומנותית של הפסטיבל, והצליחה להפוך אותו לאחד מהפסטיבלים הגדולים והמכובדים בישראל.
עם דבר הידיעה על מותה, ראש עיריית חיפה יונה יהב נפרד ממנה: "הצטערתי מאוד לשמוע על מותה, שבמהלך כל חייה הייתה אושיית תרבות מהשורה הראשונה. פנינה יצרה בכישרונה הרב את אופיו הייחודי של פסטיבל הסרטים הבינלאומי של חיפה שאותו ניהלה ביד רמה במשך 33 שנים. בשם כל תושבי העיר, אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתה של פנינה".
ירון שמיר, המנהל האמנותי הנוכחי של הפסטיבל, אמר: "פנינה בלייר הייתה המורה והמדריכה שלי. במהלך שנים של עבודה לצידה בפסטיבל חלקנו תשוקה משותפת לאומנות הקולנוע, והרבה שעות של דיונים סוערים על סרטים ויצירה. אני מרכין ראש על לכתה ושולח חיבוק למשפחה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה