בעולם

מהפכה בליש"ט: זה השינוי שמגיע לשטרות המוכרים

דיוקן של המלך צ'ארלס השלישי יוטבע על שטרות חדשים בבריטניה. השטרות החדשים יחליפו בהדרגה את השטרות הבלויים או יונפקו כשהביקוש יעלה. צרכנים עדיין יכולים להשתמש בשטרות הנוכחיים הנושאים את דיוקנה של המלכה המנוחה.
מערכת ice | 
אינפלציה בבריטניה (צילום pexels)
שטרות בנק חדשים הנושאים את דיוקנו של המלך צ'ארלס השלישי החלו להיכנס להילוך בבריטניה. המלך הוא המונרך השני שדיוקנו מופיע על שטרות אלה, לאחר המלכה אליזבת השנייה שהונצחה עליהם בשנת 1960.
השטרות החדשים יחליפו בהדרגה את השטרות הבלויים או יונפקו כשהביקוש יעלה. צרכנים עדיין יכולים להשתמש בשטרות הנוכחיים הנושאים את דיוקנה של המלכה המנוחה.

צרכנים יכולים להמשיך ולהשתמש בשטרות הנוכחיים בסכומים של 5, 10, 20 ו-50 ליש"ט הנושאים את דיוקנה של המלכה המנוחה. צידם האחורי של שטרות הפולימר של בנק אנגליה, הנושאים בסדר עולה את דיוקניהם של וינסטון צ'רצ'יל, ג'יין אוסטין, ג'.מ.וו טרנר ואלן טיורינג, נותר ללא שינוי. שטרות המונפקים בסקוטלנד ובצפון אירלנד כוללים דימויים אחרים ואינם נושאים את דיוקן המונרך.
בנק אנגליה אמר כי המהלך הוא "נקודת ציון היסטורית", והבטיח להמשיך ולספק שטרות כל עוד הציבור דורש זאת. עם זאת, יש ציפיות לחברה ללא מזומנים בעתיד, עם נתונים המצביעים על ירידה בנגישות למזומן ברחבי הממלכה.
המלך קיבל סדרה מלאה של השטרות החדשים עם המספרים הסידוריים הנמוכים ביותר, בהמשך למסורת המונרכית. אוספים צפויים לחפש אחר השטרות הקרובים ביותר למספר הסידורי 00001.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה