בעולם

רה"מ נתניהו ינאם בקונגרס בארה"ב: "עמדנו ביחד בזמנים אפלים"

יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון הודיע כי יזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לשאת נאום בפני הקונגרס. בכך ישבר השיא של מנהיג זר שיישא דברים מול נבחרי הציבור בארה"ב. לדבריו, "ממזרח למערב, האומות שלנו מחויבות להבטיח חופש, שלום וביטחון"
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ ויסאם השלמון, MARC ISRAEL SELLEM/POOL)
יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון הודיע אמש (חמישי) כי הוא צפוי להזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בפני הקונגרס האמריקני. ג'ונסון כינה את הזמנת נתניהו "מפגן חזק של תמיכה בממשלת ישראל בשעת הצורך הגדול ביותר". עם זאת, טרם ברור מתי יתקיים הנאום - וג'ונסון מסר שהוא פועל לשריון תאריך ושהזמנה רשמית תשלח בהמשך. 
נתניהו יהיה המנהיג הזר הראשון בהיסטוריה שינאם ארבע פעמים בפני בית הנבחרים והסנאט (1996, 2011, 2015), וישבור בכך את השיא שלו עצמו ושל צ'רצ'יל, שהופיע שלוש פעמים במעמד המכובד. ג'ונסון אמר שיזמין את נתניהו לבית הנבחרים ללא קשר לשאלה אם מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, יסכים להזמנה משותפת.
יו"ר בית הנבחרים התייחס לצווי המעצר שעלול להוציא בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לראש הממשלה נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט, והבהיר: "גאה בכך שהקונגרס כולו מאוחד נגד הצווים, שיהיה ברור - ארה"ב לא תציית להחלטה שכזו. לא נכיר בהחלטה של צווי מעצר". 
"עמדנו ביחד בזמנים אפלים, אחרי פיגועי 11 בספטמבר, ישראל הייתה שם לצידנו - היא הציעה לנו צוותי חילוץ וחיפוש וסיפקה מודיעין על בן-לאדן", הוסיף ג'ונסון. "ממזרח למערב, האומות שלנו מחויבות להבטיח חופש לאלו השבויים, שלום לקורבנות הטרור וביטחון בארץ בה החירות לעולם לא תפגע".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה