בעולם

"11 בספטמבר של ישראל": בעולם מתקשים להבין את התקפת הטרור

בעולם נדהמו ממתקפת הטרור על שטחה של ישראל ולא מבינים כיצד המדינה שטוענת כי היא בעלת הצבא הכי חזק במזרח התיכון נתפסה ככה במערומיה
מערכת ice | 
רקטות מעזה לישראל (צילום אבי רוקח פלאש 90)

בישראל עדיין לא החלו לאסוף את השברים כתוצאה ממתקפת הטרור הקטלנית בישובי עוטף עזה. כזכור במהלך המתקפה שהחלה אתמול בשעות הבוקר המוקדמות נרצחו יותר מ-300 ישראלים ונחטפו 100 נוספים לשטחי רצועת עזה, במה שהוגדר כאירוע הטרור הכי גדול שקרה במדינת ישראל מאז ומעולם. בינתיים הודיעה הממשלה על מצב חירום לאומי ועל כך שהמדינה במלחמה.

בעולם עדיין לא מבינים כיצד ישראל שטוענת כי מדובר ב"צבא החזק במזר התיכון" נתפסה כך במערומיה: בשער של עיתון הבילד הגרמני, נכתב כי מדובר ב-11 בספטמבר של ישראל וכי למתקפה של חמאס יכולות להיות השלכות על כל העולם. בדיילי מייל הבריטי הבליטו את זעקתה של אחת החטופות שצועקת "אל תהרגו אותי" ונכתב כי מתקפת חמאס הותירה את העולם מזועזע והעלה את הסיכוי למלחמה כוללת במזר התיכון.

בניו יורק טיימס העריכו כי מתקפה זו תפגע בסיכויי הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה והתייחסו לכך שהמתקפה שימשה תזכורת כואבת לסכסך ארוך השנים עם הפלסטינים שלא ייעלם גם כשמנהיגים בירושלים, וושינגטון, ריאד ומדינות נוספות יתמקדו בבנייה מחדש של האזור. בוול סטריט ג'ורנל התייחסו לכך שלמרות גודל הצבא, ישראל נותרה חשופה: "חורר את התהילה שישראל בלתי מנוצחת". בלבנון בעיתון אל אחבאר, המקורב לחיזבאללה לעומת זאת שיבחו כצפוי את המתקפה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה