בעולם

מרים אדלסון, האחים עופר ורועי מן: ישראל מככבת ברשימת המיליארדים

שיא חדש: מגזין פורבס, פרסם בפעם ה-37 את רשימת המיליארדים העולמית והשנה למרות כל האירועים שהתרחשו במהלך 2023, תמונת המצב מציגה שיא חדש של נוכחות ישראלית ברשימה עם 42 מיליארדים ומיליארדריות
מערכת ice | 
מרים אדלסון, סטף ורטהיימר, אייל עופר (צילום פלאש 90/ ישראל סלם/POOL, ויקיפדיה, shutterstock)
אין ספק ששנת 2023, תיזכר בדפי ההיסטוריה כאחת השנים הסוערות והקשות בתולדות מדינת ישראל. הקרע בעם החריף בצל הרפורמה במערכת המשפט, הורדת דירוג האשראי של ישראל לראשונה מזה שנים, גידול הגירעון, ירידה של 20% בתוצר המקומי ומעל הכל, מתקפת השבעה באוקטובר שהובילה לפרוץ מלחמת חרבות ברזל.
לאחרונה, מגזין פורבס העולמי, פרסם בפעם ה-37 את רשימת המיליארדים השנתית שלו ולמרות המצב בישראל, ניכרת נוכחות מרשימה של ישראלים ברשימה היוקרתית. כלל 42 המיליארדים הישראלים הם אנשי עסקים ויזמים ואת השיא במספר הישראלים ברשימה, ניתן לזקוף לזכות ההייטק הישראלי שכחמישה יזמים ישראלים אשר ייסדו סטארט-אפים בתחום הטכנולוגיה והביאו אותם לגדולה נכנסו לראשונה לרשימה.
הרי התוצאות: אלו ישראלים העשירים בעולם בשנת 2024
השנה, בזכות יזמי ההייטק, מספר הישראלים ברשימת העושר העולמית של מגזין פורבס, רשם שיא חדש כשהוא עומד על 42 ישראלים וישראליות. השווי המצרפי שלהם יחדיו, עומד נכון להיום על 205 מיליארד דולר, עלייה של 15 מיליארד דולר יותר מהנתון של השנה שעברה. כמו כן, בשקלול הרשימה נכללו גם מיליארדרים ישראלים בעלי אזרחות כפולה שמבצעים פעילות עסקית מקומית או שיש בבעלותם נכסים בישראל.
מרים אדלסון - הישראלית העשירה בעולם
עם נוכחות עקבית ברשימת עשירי העולם, הישראלית שקוטפת את המקום הראשון וזוכה בתואר הישראלית העשיריה ביותר בעולם היא המיליארדרית ד"ר מרים אדלסון. עם הון של יותר מ-32 מיליארד דולר, ד"ר אדלסון, נמצאת במגרש של הגדולים כשהיא מדורגת בין מאה האנשים העשירים בעולם במקום ה-53. מלבד היותה רופאה ופילנתרופית ד״ר אדלסון, היא אלמנתו של איש העסקים היהודי אמריקאי שלדון אדלסון וכיום, היא מחזיקה ביותר ממחצית ממניות אימפריית ההימורים והמלונאות ׳לאס-וגאס סנדס׳. 
כמו כן, אדלסון היא גם המו״לית של העיתון ישראל היום, (העיתון היומי בעל התפוצה הגדולה ביותר בישראל) ובנוסף בעלת השליטה העיקרית בקבוצת ה-NBA דאלאס מאבריקס.
היא מחזיקה כיום כ-70% ממניות הקבוצה לאחר שאשתקד רכשה נתח של 30% תמורת 3.5 מיליארד דולר. זו לא ההשקעה היחידה של המשפחה בספורט. במהלך חודש מרץ של אותה השנה בנה, מתן אדלסון, אשר העומד בראש קבוצת ההשקעות המשפחתית רכש את השליטה במועדון הכדורסל הירושלמי הפועל ירושלים.
האחים עופר - הישראלים העשירים ביותר בעולם
צמד ישראלים שנמצאים ברשימה הם האחים אייל ועידן עופר, בניו של איש העסקים סמי עופר ז"ל, אשר מדורגים במקומות שונים בטבלה. אייל עופר, אשר פעיל בתחום הספנות, הבנקאות והנדל"ן מחזיק בהון של 24.1 מיליארד דולר. בכך, הדירוג של עופר עלה מזה של השנה שעברה והוא מדורג כיום בין 100 עשירי העולם, במקום ה-85.
עופר, אשר מתגורר בנסיכות מונוקו, עומד בראש ענקית התובלה העולמית, קבוצת הספנות זודיאק, אשר  מפעילה צי של כ-190 אוניות ובנוסף, הוא מחזיק ב-5% בחברת הספנות רויאל קריביאן קרוז.
לצד החזקותיו בשוק האנרגיה ושליטתו בקבוצת הנדל"ן Global Holdings, באמצעותה הוא מחזיק בלמעלה מ-120 נכסים ברחבי העולם, לעופר השקעות מגוונות בחברות וסטארטפים טכנולוגיים, בהם הוא משקיע באמצעות קרן O.G. Venture Partners.
בן נוסף למשפחת עופר שנכנס לרשימה הוא אחיו הצעיר עידן עופר, אשר נכון להיום הונו הכולל מוערך בסכום של 15.8 מיליארד דולר. עופר הוא בעל השליטה בחברת האחזקות Kenon Holdings באמצעותה מחזיק בין השאר בשליטה בחברת התובלה הימית ׳צים׳. כמו כן, עופר הוא גם בעל השליטה ב׳חברה לישראל׳, השולטת על קבוצות בז״ן ו-ICL ובפורטפוליו ההשקעות הרחב שלו גם השקעות מגוונות בהייטק. לצד אלו עופר גם שותף בקבוצת פורמולה 1, הוא מחזיק ב-32% ממניות מועדון הפאר הספרדי ׳אתלטיקו מדריד׳ וב- 85% מקבוצת הכדורגל הפורטוגלית F.C. Famalicão. בשל כך, עופר דורג השנה במקום ה-122 ברשימה. 
השניים שסוגרים רשימת חמשת הישראלים העשירים בעולם הם שני אוליגרכים בעלי אזרחות ישראלית. ויצ׳אסלב קנטור, בעל השליטה בענקית הדשנים העולמית ׳אקרון׳ (Acron), והוא מכהן גם כיו"ר הקונגרס היהודי-אירופי ונשיא קרן פורום השואה העולמי. ששוויו כיום מוערך ב-9.8 מיליארד דולר והוא מדורג במקום 232 ברשימת עשירי העולם. קנטור עלה לכותרות לאחר שבעקבות הטענה שהוא מסייע לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין במלחמתו נגד אוקראינה, הוטלו אשתקד סנקציות על ידי בריטניה והאיחוד האירופי. זמן קצר לאחר מכן קנטור הכחיש את האשמות הללו בתוקף.
אחריו, מדורג המיליארדר היהודי-רוסי בעל האזרחות הישראלית רומן אברמוביץ׳, אשר מאז פרוץ המלחמה בין רוסיה לאוקראינה איבד קרוב לחצי מהונו האישי. למרות הצעדים הקשים שננקטים נגדו, הונו האישי של אברמוביץ' מוערך נכון להיום ב9.7 מיליארד דולר כשהוא ממוקם במקום ה-237 ברשימה.
ותיקי הרשימה
לצד אלו, ישנם עוד מיליארדרים שהופעתם ברשימה הפכה לדבר שבשגרה. טדי שגיא, איש העסקים הבינלאומי הוא מיליארדר טק וותיק הפועל גם בתחומי הנדל״ן שהונו מעורך כיום ב-6.4 מיליארד דולר והוא מדורג בדירוג העולמי במקום ה-445 מבין עשירי העולם.
הונו הנקי של גיל שוויד, מייסד ענקית הסייבר הישראלית צ׳ק פוינט, אשר הודיע לאחרונה על פרישה מתפקידו כמנכ״ל לאחר 30 שנה, מוערך כיום ב-4.5 מיליארד דולר. שלמה קרמר יזם הסייבר הסדרתי, החתום גם הוא על הקמת צ׳ק פוינט לצד חברות סייבר אחרות, מוערך כיום ב-2.4 מיליארד דולר. הונו של המשקיע הסדרתי אורן זאב, בעל קרן ההון סיכון המצליחה ׳Zeev Ventures׳ מוערך כיום על ידי פורבס ב-2 מיליארד דולר.
פרנק לואי מדורג 424 בדירוג העולמי עם הון של 6.5 מיליארד דולר, ההון המשפחתי של סטף ורטהיימר מוערך ב-6.3 מיליארד דולר ונמצא במקום ה-466 ופטריק דרהי שמדורג במקום ה-498 ומחזיק בהון בשווי מוערך של 5.9 מיליארד דולר.
עוד נציגות נשית ברשימה נזקפת לזכותה של שרי אריסון, בעלת השליטה לשעבר בבנק הפועלים, אשר מכרה את רוב החזקותיה בבנק ופעילותה ונכון לעכשיו מתרכזת בעשייה פילנתרופית והשקעות מגוונות, באמצעות זרוע ההשקעה הפרטית שלה ׳אריסון השקעות׳. השווי הנקי של אריסון עומד על 5.5 מיליארד דולר והיא נמצאת במקום ה-556 ברשימה.  גם יצחק תשובה, נוכח ברשימה והשנה הוא קופץ במעלה הדירוג העולמי כשהוא ממוקם במקום ה-704 בעולם. הונו הכולל מעורך ב-4.5 מיליארד דולר.
סטארט אפ ניישן
השנה, בלטו ברשימה דווקא הישראלים שזה עתה נכנסו אליה, חמישה יזמים טכנלוגיים שהקימו חברות סטארט אפ והביאו אותן לגדולה. ארבעת המייסדים של דקה-קורן הסייבר WIZ, אסף רפפורט (מנכ"ל), עמי לוטבאק (סמנכ"ל טכנולוגיות), ינון קוסטיקה (סמנכ"ל מוצרים) ורועי רזניק (סמנכ"ל מחקר ופיתוח) שהפכו השנה למיליארדרים בזכות העבודה הקשה והשקעה בחברת הסייבר שהקימו יחדיו.
מיליארדר טק נוסף, שנכנס זה עתה לרשימה הוא רועי מן, אחד משני המייסדים של ענקית התוכנה הישראלית Monday.com, אשר מחזיק ב-12% ממניות החברה ולפי הערכות המגזין שווה 1.3 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה