עסקי ספורט

מרים אדלסון בעסקת ענק: רשמית - קבוצת הכדורסל נמכרה בסכום עתק

האישה העשירה בישראל קנתה את דאלאס מאבריקס ממארק קיובן ב-3.5 מיליארד דולר.  קיובן יחזיק במניות במועדון ויהיה לו תפקיד שישאיר אותו שותף בקבלת החלטות מקצועיות. הקבוצה ערכה העונה 30 משחקים במאזן שכולל 18 ניצחונות
מערכת ice | 
מרים אדלסון (צילום פלאש 90)
העיתונאי מארק סטיין דיווח הערב (רביעי) כי האישה העשירה בישראל, הרופאה ואשת העסקים מרים אדלסון רכשה את דאלאס מאבריקס ממארק קיובן לאחר אישור של כל 29 קבוצות ה-NBA האחרות תמורת סכום עתק של כ-3.5 מיליארד דולר. המהלך של אדלסון הפך אותה לאישה השנייה בליגה שתחזיק בבעלות של קבוצת NBA, כמו ג'יני באס בלוס אנג'לס לייקרס.
דאלאס ערכה העונה 30 משחקים, ומחזיקה במאזן של 18 ניצחונות ו-12 הפסדים כשמי שכמובן נחשב לפניו של המועדון הוא הכוכב הסלובני לוקה דונצ'יץ'. את הקבוצה מאמן כיום ג’ייסון קיד. על פי דיווח נוסף של שאמס צ'רנייה, עיתונאי בכיר נוסף, קיובן עדיין יחזיק במניות במועדון ויהיה לו תפקיד שישאיר אותו שותף בקבלת החלטות מקצועיות. 
איש העסקים האמריקני רכש את המאבס בשנת 2000 תמורת 285 מיליון דולר וב-2011 הוביל אותה לאליפות היסטורית. אדלסון בת ה-78, רופאה, ופילנתרופית, עומדת בראש חברת לאס וגאס סנדס, המחזיקה במלונות ובתי קזינו ונפטר ב-2021. בישראל היא מוכרת בעיקר כבעלים של העיתון ישראל היום. 
 
​בנה של אדלסון, מתן, רכש את קבוצת הפועל ירושלים במהלך 2023. בתה היא יסמין לוקץ', שופטת "הכרישים" וכוכבת "רוקדים עם כוכבים" לשעבר. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה