בעולם

האו"ם מסרב לגנות את אונר"א? "הצעות חסרות משמעות, כתם נוסף"

לאחרונה פורסם דו"ח הביניים של האו"ם ביחס לארגון אונר"א, אך הוא לא כולל גינוי של העובדים אשר היו מעורבים בטבח. משרד החוץ יצא בהודעה רשמית כנגד הועדה: "ישראל קוראת למדינות התורמות לא לאפשר לכספי משלם המיסים שלהן לזרום דרך אונר"א לארגוני טרור
מערכת ice | 
אונר"א (צילום shutterstock)
בתחילת החודש שעבר (פברואר), מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש מינה קבוצת בדיקה עצמאית בראשות שרת החוץ לשעבר של צרפת, קתרין קולונה, בכדי לבדוק את ה"נייטרליות" של סוכנות הסעד הפלסטינית אונר"א. המהלך היווה בשורה משמעותית לצד הישראלי, אך לאחרונה הועדה פרסמה דו"ח ביניים שעורר זעם רב מצד משרד החוץ.
"דו״ח הביניים של ועדת הבדיקה העצמאית הוא ניסיון לכסות על המחדלים של אונר״א במטרה לאפשר החזרת המימון לארגון", נכתב בהודעה רשמית מטעם המשרד הישראלי. ישראל הציגה בפני הועדה מידע מפורט שהראה כי עובדים רבים באונר"א חברים בארגוני טרור ברצועת עזה, וכי בעשרות מתקנים של הארגון נמצאו מנהרות או תשתיות טרור אחרות. עם זאת, נכתב כי "דו"ח הביניים של הועדה לא כולל אפילו את האמירה הפשוטה שעל הארגון לפטר ולהימנע מלהעסיק חברים בארגוני טרור".
עוד הוסיפו כי "כל הצעה לרפורמות קוסמטיות שמציעה הועדה הן חסרות משמעות ומתעלמות מהבעיה האמיתית שהארגון הוא חלק מתשתית טרור. מדובר בכתם נוסף על האו"ם ומזכ"ל האום. ישראל קוראת למדינות התורמות לא לאפשר לכספי משלם המיסים שלהן לזרום דרך אונר"א לארגוני טרור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה