בעולם

תביעת הענק נחשפת: "רטוריקה אנטי-יהודית אלימה, בלתי נסבל"

סטודנטים יהודים באוניברסיטאות היוקרה של ארה"ב פתחו בשבועות האחרונים בסדרת תביעות נגד המוסדות שבהם הם לומדים. באוניברסיטת קולומביה מגדירים את הקמפוס, שגם ישראלים רבים למדו בו במשך השנים, כ"אחד המרכזים הגרועים ביותר של אנטישמיות אקדמית" בארה"ב. תביעות דומות הוגשו נגד הרווארד, פנסילבניה ועוד
מערכת ice | 
גל אנטישמיות בעולם (צילום יוטיוב/ Sky News Australia)
על רקע המתקפות האנטישמיות בקמפוסים, סטודנטים יהודים באוניברסיטאות היוקרה של ארה"ב פתחו בשבועות האחרונים בסדרת תביעות נגד המוסדות שבהם הם לומדים. אמש (רביעי) נתבעה בפעם השנייה אוניברסיטת קולומביה בניו יורק על ידי סטודנטים יהודים שלומדים בה.
הם מסבירים בכתב התביעה כי בית הספר "אנדמית" אפשר לאנטישמיות לפרוח בקמפוס במשך עשרות שנים, עד שהמתקפה של חמאס על ישראל שחררה כלשונם "עוד גל בלתי נסבל" של התעללות אנטי-ישראלית. הם מגדירים את הקמפוס, שגם ישראלים רבים למדו בו במשך השנים, כ"אחד המרכזים הגרועים ביותר של אנטישמיות אקדמית" בארה"ב. לדבריהם, מאז הטבח של ה-7 באוקטובר, סטודנטים יהודים חוששים בו לביטחונם.
 
הסטודנטים טוענים שקולומביה הפרה את חוק זכויות האזרח הפדרלי. לטענתם, "הדרה (שלהם) ורטוריקה אנטי-יהודית אלימה", עלו מדרגה מאז שחזרו התלמידים מחופשת החורף. ב-13 בפברואר, למשל, קראו המפגינים: "אין מקום בטוח, מוות למדינה הציונית", ועוד משפטים מאיימים. תביעות דומות הוגשו גם נגד אוניברסיטאות הרווארד, ניו יורק, פנסילבניה, קליפורניה, וברקלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה