בעולם

תופעת הרי הגעש: זו המדינה בה התושבים התפללו שיקרה אסון לבתיהם

התפרצות הר הגעש סטורה סוגפל באיסלנד: כמויות אדירות של לבה, מעל ל־15 מיליון קוב, גרמו להרס רב של כבישים ותשתיות. אלפי תושבים, מנותקים ממים חמים כבר מעל לשבוע. תושבי העיר גרינדוויק, שפונו מבתיהם וטרם הורשו לשוב, מתפללים שבתיהם יעלו באש על מנת שיקבלו פיצוי

מערכת ice | 
הר געש באיסלנד (ארכיון) (צילום דורון הורביץ/פלאש 90)
מאז חודש דצמבר, התפרץ הר הגעש סטורה סוגפל שבאיסלנד כבר 3 פעמים. ההתפרצות גרמה לנזק רב הכולל פינוי תושבים מבתיהם, פגיעה בכבישים ובתשתיות. זרם הלבה, הגיע למרחק של קצר מהלגונה הכחולה, אתר מרחצאות גיאו־תרמיים שנחשב לאחת האטרקציות המפורסמות באיסלנד.
"זו סיטואציה ממש גרועה שאין מים חמים באזור הזה, אבל יש חשמל ויש מים ניידים", אמרה ראש ממשלת איסלנד קתרין יקובסדוטיר. הרשויות קיוו לחדש את זרם המים החמים בתוך זמן קצר, אבל נראה שהתנאים לא אפשרו זאת". 
סטורה סוגפל לא היה פעיל במשך 800 שנים ורק לאחרונה "התעורר". הנפגעים המרכזיים מההתפרצות הם תושבי גרינדוויק, שפונו מבתיהם ופוזרו ביישובים שונים ברחבי איסלנד. התושבים מתפללים שבתיהם יישרפו על מנת שיקבלו החזר כספי ראוי. בימים אלו הם מתקשים טוענים כי הסיוע הממשלתי אינו מכסה את סכום הנזק.
תושב בשם סיגונדור אנוקסון, אמר ל"הגרדיאן" הבריטי: "אני חושב שהפסדנו בקרב. אחרי 29 שנים שבהן הייתה לי מאפייה בעיירה, אני חושב שזה הסוף. לדעתי לא נחזור לגרינדוויק. היא מלאה בסדקים, בכל מקום. אי־אפשר להתעסק עם הטבע". ברינדיס גונלוגסדוטיר, תושבת גרינדוויק, אמרה לרשת BBC: "אני רוצה שהבית שלי יישרף תחת הלבה בגלל שאז יהיה סוף לאי־הוודאות. אני אקבל פיצויים ואוכל לבנות חיים חדשים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה