רכילות עסקית

שר החוץ האיראני: "לא סיפקנו נשק לרוסיה"

שר החוץ האיראני מצהיר כי איראן לא סיפקה ולא תספק נשק לרוסיה לצורך התקיפה באוקראינה. לטענתו, כל ההאשמות מצד אוקראינה ובעלות בריתה לא נכונות
מערכת ice | 
איראן מעצמה גרעינית (צילום pixabay, freepik)
"אנחנו מדגישים שהרפובליקה האיסלמית של איראן לא סיפקה ולא תספק נשק לשימוש במלחמה באוקראינה", כך הצהיר שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוליאן. הצהרתו מגיעה בעקבות ההאשמות שהיא מספקת נשק לרוסיה לשימוש במלחמה נגד אוקראינה המגיעות מכיוונה של אוקראינה ובעלות בריתה.
ההאשמות כנגד איראן היא בעקבות גילוי שרוסיה משתמשת במטוסים ללא טייס תוצרת איראן לצורך תקיפה באוקראינה, אך המעצמה האיסלמית מכחישה. נושא עזרתה של איראן בחימוש רוסיה אמור לעלות לדיון בפגישת שרי החוץ של האיחוד האירופי בפגישה אשר אמורה להתקיים מחר (שני) בלוקסמבורג.
שר החוץ האיראני המשיך במסעו לשכנע כי איראן לא לוקחת שום חלק במלחמה ובשיחה מול עמיתו הפורטוגלי ז'ואאו גומז קרביניו טען כי "אנחנו מאמינים שהחימוש של שני הצדדים יגרום להמשך המלחמה". לטענתו "אנחנו לא שוקלים ולא נשקול שמלחמה היא המסלול הנכון לא באוקראינה ולא באפגניסטן, סוריה ותימן".
בכל הנוגע ליחסים של איראן עם רוסיה הוא לא הכחיש כי הם קיימים, אך לא נועדו לספק עזרה התקפית לרוסיה. לדברי של עבדולחיאן "יש לנו שיתוף פעולה הגנתי עם רוסיה, אבל המדיניות שלנו בנוגע למלחמה באוקראינה הוא לא לשלוח נשק לאף אחד מהצדדים, לעצור את המלחמה ואת העזיבה של אנשים את בתיהם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה