תקשורת ומדיה

הפגנות באיראן: ארגון זכויות האדם טוען ש-19 ילדים נהרגו

ההפגנות שהוצתו בעקבות מותה של צעירה במעצר בתחנת המשטרה נמשכו ברחבי איראן ביום ראשון בניגוד לדיכוי הרשויות, שכן ארגון זכויות אדם אמר שלפחות 185 בני אדם, כולל ילדים, נהרגו בהפגנות

מערכת ice | 
הפגנות באיראן עקב מות הצעירה
הפגנות נגד הממשלה שהחלו ב-17 בספטמבר בהלווייתה של מחסה אמיני בת ה-22 בעיירה הכורדית סאקז, הפכו לאתגר הגדול ביותר של מנהיגי הדת של איראן מזה שנים, כאשר מפגינים קראו לנפילתו של המנהיג העליון. האייתוללה עלי חמינאי.
"לפחות 185 בני אדם, בהם לפחות 19 ילדים, נהרגו בהפגנות ברחבי איראן. המספר הגבוה ביותר של רציחות אירע במחוז סיסטן ובאלוצ'יסטן עם מחצית מהמספר המתועד", אמר ארגון זכויות האדם של איראן שבסיסה בנורווגיה ביום שבת.
 
הרשויות תיארו את ההפגנות כמזימה של אויביה של איראן, כולל ארצות הברית. הם האשימו מתנגדי משטר חמושים, בין היתר, באלימות שלפי הדיווחים הותירו לפחות 20 חברי כוחות הביטחון מתים.
סרטונים ששותפו ברשתות החברתיות הראו הפגנות בעשרות ערים ברחבי איראן מוקדם ביום ראשון, כאשר מאות תלמידות תיכון וסטודנטים באוניברסיטה השתתפו למרות השימוש בגז מדמיע, במועדונים ובמקרים רבים בתחמושת חיה על ידי כוחות הביטחון, אמרו ארגוני זכויות אדם. הרשויות האיראניות הכחישו כי נעשה שימוש בכדורים חיים.
בסרטון אחר, גבר צעק "אל תרביץ לאשתי, היא בהריון", בזמן שניסה להגן עליה מפני שוטרי המהומות בעיר רפסנג'אן בשבת. תיעוד אחר הראה את כוחות הביטחון רודפים אחרי עשרות תלמידות בבית ספר בעיר בנדר עבאס. פוסטים ברשתות החברתיות אמרו שחנויות נסגרו במספר ערים לאחר שפעילים קראו לשביתה המונית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה