רכילות עסקית

2,800 דולר לתיק שעולה רק 57 דולר: האיש העשיר בעולם מסתבך

תנאי עבודה מחפירים שיותר דומים לתנאי עבדות, רווחים באלפי אחוזים ובריחה מחוקי העבודה הם רק חלק מהתסבוכת אליה נכנס האיש העשיר בעולם ובית האופנה הגדול בעולם שבבעלותו
מערכת ice | 
ברנאר ארנו (צילום wikimedia/ Carlo Dell'Orto, יוטיוב/ CNBC International)
עולם האופנה והדוגמנות בהלם. לקוחות האופנה הגדולים בעולם ואלו שתמיד תרים אחר מותגים יודעים שהם משלמים ביוקר על המותג עצמו, ולאו דווקא על איכות המוצר או טיבו. הדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר במותגים כמו ארמני, דיור, לואי ויטון ועוד כמה שמות גדולים שנמצאים ברשימה היוקרתית. אך עד כמה המחיר מוגזם רק בגלל המותג? 
משטרת איטליה ביצעה כמה פשיטות על מפעלים המייצרים, בין היתר, גם מוצרים למותגים ארמני ודיור, שתחת בעלותו של האיש העשיר בעולם, ברנאר ארנו. פשיטות המשטרה חשפה תנאי עבודה מזוויעים בבתי החרושת, היגיינה ברמת שמתחת למינימום ושכר עבדות של כשני דולר לשעה בחלק מהמפעלים.
השופט בבית המשפט במילנו שדן בתיק הקשה, ביקר בחריפות את המותגים הגדולים ואמר: "למה עולה כל כך מעט לייצר את המוצרים האלה? זה מה שהמותגים צריכים לשאול את עצמם".
אמירתו של השופט הגיעה לאחר שהתברר כי תיק של המותג דיור שנמכר בכ-2800 דולר בחנויות המותגים, נקנה על ידה ב-57 דולר בלבד. דוגמא נוספת שנמצאה היא תיק של המותג ארמני, שתחילה נמכר לספק ב-93 יורו, לאחר מכן התגלגל ליד נוספת ב-250 יורו, עד שלבסוף נמכר בחנות המותגים בלא פחות מ-1800 יורו.

מבחינה משפטית המותגים הגדולים די מכוסים, מאחר והייצור עצמו לא נעשה על ידם אלא על ידי מפעלים חיצוניים, שצפויים לספוג את הענישה. אך בימי הרשתות החברתיות, לא מן הנמנע כי הנזק התדמיתי שאירע למותגים אלו יהווה מכה קשה ויגרום לירידה במכירות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה