השוק

49.7 מיליון דולר הכנסות ממדיה קמעונאית: פריון מרוצה משנת 2023

חברת פריון נטוורק פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לשנת 2023 כולה, אשר מצביעות על צמיחה שנתית של 16%. בנוסף, פרסמה החברה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של השנה
מערכת ice | 
טל יעקובסון Perion Network (צילום אוהד דיין)

חברת פריון נטוורק, הפועלת בתחום פתרונות טכנולוגיים לחיבור בין מפרסמים לצרכנים בכל ערוצי הפרסום הדיגיטלי המרכזיים, דיווחה היום (רביעי) על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של  של 2023, בנוסף לתוצאות הכספיות לשנה כולה, שהסתיימה ב-31 בדצמבר.

על פי הדו"ח הרבעוני שהציגה החברה, ההכנסות ממדיה קמעונאית עלו ב-196% משנה שעברה ל-20.2 מיליון דולר, המהווים 17% מההכנסות מפעילות הפרסום לעומת 6% בשנה שעברה. זאת כאשר ההכנסות מטלוויזיות חכמות עלו ב-69% משנה שעברה ל-14.4 מיליון דולר, המהווים 12% מההכנסות מפעילות הפרסום, לעומת 7% בשנה שעברה
מנגד, ההכנסות מווידאו ירדו ב-33% משנה שעברה, כתוצאה מהסטת מלאי מווידאו לפורמטים אחרים בעלי רווח גבוה יותר, והן מהוות 29% מההכנסות מפעילות הפרסום, לעומת 42% בשנה שעברה. בנוסף, הדו"ח מצביע כי מספר החיפושים היומי הממוצע עלה ב-37% משנה שעברה, ל-30.2 מיליון. מספר אתרי התוכן גדל ב-4% משנה לשנה, ל-162.
על פי הדו"ח השנתי של החברה, ההכנסות ממדיה קמעונאית עלו ב-114% משנה שעברה ל-49.7 מיליון דולר, המהווים 12% מההכנסות מפעילות הפרסום לעומת 6% בשנה שעברה. זאת כאשר ההכנסות מטלוויזיות חכמות2 עלו ב-56% משנה שעברה ל-33.5 מיליון דולר, המהווים 8% מההכנסות מפעילות הפרסום, לעומת 6% בשנה שעברה.
עוד הצביע הדו"ח השנתי של החברה על כך שההכנסות מווידאו ירדו ב-7% משנה שעברה, כתוצאה מהסטת מלאי מווידאו לפורמטים אחרים בעלי רווח גבוה יותר, והן מהוות 36% מההכנסות מפעילות הפרסום, לעומת 43% בשנה שעברה. זאת לצד מספר החיפושים היומי הממוצע שעלה ב-57% משנה שעברה, ל-29.1 מיליון. ממוצע מספר אתרי התוכן גדל ב-18% משנה לשנה, ל-160.
מנכ"ל פריון, טל יעקובסון, התייחס לדו"ח הרבעוני ואמר: "התוצאות לרבעון הרביעי ולשנה כולה הראו צמיחה משמעותית בפעילויות החיפוש, הפרסום בטלוויזיות החכמות והמדיה הקמעונאית, והן מוכיחות שוב את היתרונות של אסטרטגיית גיוון המוצרים וההתמקדות העקבית שלנו בטכנולוגיה ובחדשנות. בשנת 2023 השגנו את שיעור ה-EBITDA המתואם מהתרומה להכנסות בניכוי עלויות מדיה (adjusted EBITDA to Contribution ex-TAC margin) מהגבוהים בתעשייה, המספק לנו בסיס איתן לשנת 2024".
 



בנוסף, התייחס המנכ"ל לשנת 2023 בנושא הפרסום ואמר: "במהלך 2023 נהנינו ממעבר של תקציבי פרסום בין ערוצי דיגיטל שונים וסיפקנו צמיחה ורווחיות גבוהים מהממוצע בשוק הפרסום הדיגיטלי. כמו כן, קידמנו את אסטרטגיית הצמיחה שלנו באמצעות רכישת Hivestack, חברה מובילה וחדשנית בתחום הפרסום הדיגיטלי החוץ-ביתי (DOOH) הפרוגרמטי ובעלת נוכחות גלובלית נרחבת".

"רכישת Hivestack, לצד הפתרונות הקיימים שלנו, מחזקת את היצע הפתרונות הייחודי של פריון ללקוחותיה. בנוסף לכניסה משמעותית לערוץ הצומח במהירות של DOOH, הרכישה פותחת הזדמנויות לסינרגיות חדשות במסגרת חבילת הפתרונות שלנו למותגים ולקמעונאים. הוספת נקודות מגע קריטיות לכל אורך מסע הצרכן, בערוצים כגון טלוויזיות חכמות, פרסום אודיו, פרסום חוץ ביתי ומסכים בחנויות - הופכת את חבילת המדיה הקמעונאית שלנו לפתרון רב-ערוצי טהור במשפך השיווקי של מסע הצרכן במלואו". הוסיף.
יעקובסון הוסיף ואמר: "תזרים המזומנים התפעולי החזק שלנו, שהסתכם ב-155 מיליון דולר לשנת 2023, מציב אותנו בעמדה טובה לביצוע רכישות נוספות, להרחבה נוספת של הפתרונות שלנו ולהגדלת הערך לבעלי המניות".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה