השוק

שופרסל בדרך לבעלים חדשים: מי הגישו הצעת ענק?

האחים שלומי ויוסי אמיר הגישו הצעה לגופים המוסדיים שמחזיקים ברשת הצעה עבור 24.9% מהמניות על פי שווי של 6 מיליארד שקל. כ-35%-40% מהיקף ההחזקות של המוסדיים בענקית הקמעונאות. על פי ההצעה, המחיר למניה הוא 22.5 שקל וצחי סולטן מבעלי דיסקונט חיתום הוא שהגיש את הבקשה
מערכת ice | 
יצחק אברכהן האחים שלומי ויוסי אמיר (צילום סיון פרג', יחצ, vecteezy, unsplash)
רשת הענק שופרסל בדרך לבעלות חדשה ככל הנראה והמאבק על הרכישה הולך ומתחמם. אחרי שפורסם כי קבוצה המונה שלושה אנשי עסקים אמריקנים בהובלתו של מייקל אלפרט רוצים לרכוש כרבע מהמניות של ענקית הקמעונאות, היום פורסם בכלכליסט על כניסה של שחקן חדש למשחק.
בכלכליסט פורסם כי האחים שלומי ויוסי אמיר הגישו הצעה לגופים המוסדיים שמחזיקים ברשת הצעה עבור 24.9% מהמניות על פי שווי של 6 מיליארד שקל. כ-35%-40% מהיקף ההחזקות של המוסדיים בענקית הקמעונאות. על פי ההצעה, המחיר למניה הוא 22.5 שקל וצחי סולטן מבעלי דיסקונט חיתום הוא שהגיש את הבקשה. ההצעה לפי כלכליסט משקפת פרמיה של 15% על שווי השוק.
כזכור, בהצעה המתחרה, שני השותפים של אלפרט למהלך מגיעים מתחומי הנדל"ן והקמעונאות בארצות הברית, ובשל העובדה ששופרסל מוגדרת חברה ללא גרעין שליטה היא אטרקטיבית לאנשי עסקים. אהרון פרנקל התעניין בעבר במהלך כזה, אלא שהתנגדות של שניים מנורה ומגדל טרפדה את המהלך והוא לא רכש מניות של שופרסל.

יש לציין כי צביקה ויליגר, אשר מחזיק ב-4.9% ממניות שופרסל, מעוניין לקבל נתח נרחב יותר ברשת הקמעונאות ולהשיג שליטה אפקטיבית יותר. מתוך כך, הוא מנהל מגעים יחד עם הגופים המוסדיים אשר מחזיקים ב-63.9% מהמניות – במטרה להקים חברה משותפת שתחזיק ב-24.9% מהמניות.
ע"פ כלכליסט, ויליגר מציין כי אם המהלך להקמת החברה יצליח, הוא מעוניין להתמנות לתפקיד מנהל הסחר של שופרסל, ולא למנכ"ל החברה. המכשול הצפוי בדרך לעסקה: ויליגר הוא גם בעל השליטה (יחד עם אחיו) של יבואנית המזון וילפוד, ספק מרכזי של רשתות שונות ובניהן שופרסל. לצורך גיבוש העסקה המדוברת, מציע ויליגר להפקיד את המניות שלו בוויליפוד בנאמנות ולעזוב את תפקידיו בחברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה