כסף וצרכנות

שופרסל נחשפת: כך הרשת מציגה את מוצרי המותג שמיוצרים בחו"ל

מבדיקה שנערכה בסניף רשת שופרסל עולה כי היא  מסמנת מוצרים שמיוצרים במדינות זרות כמו גרמניה, סין וטורקיה תחת השלטים "ביחד ננצח" ו"כחול לבן"
מערכת ice | 
שופרסל (צילום freepik)
בערוץ 14 ערכו בדיקה בסניף מגדל העמק של רשת שופרסל ופרסמו היום (ראשון) כי רשת הסופרמרקטים מסמנת מוצרים שמיוצרים במדינות זרות כמו גרמניה, סין וטורקיה תחת השלטים "ביחד ננצח" ו"כחול לבן".
כך למשל ניתן למצוא את השלטים תחת מוצרים כגון: סדרת השוקולדים של גודיווה שבפועל מיוצרת בגרמניה. בנוסף לכך, גם חטיף השוקולד של corny שופרסל, שמיוצר בכלל בגרמניה. גם מותג הקוסמטיקה לגברים axe נמצא ליד אותם שלטים, למרות שבפעול הוא בכלל מיוצר בטורקיה. גם עוגיות פתיבר שנרשמו על שם המותג שופרסל ומקורן בכלל בטורקיה, כמו גם הדבש של שופרסל שבכלל מיוצר בספרד.
מה ששופרסל עושה הוא כמובן חוקי לחלוטין, אך כדי שלא תטעו, כדאי לשים לב מה כתוב על התגית על ואיפה מייצרים את המוצרים של הרשת, שנמכרים כאמור תחת המותג "שופרסל".
רק לאחרונה בדיקה בסניפי הרשתות השונות העלתה כי יבואנים רבים בכל זאת מייבאים סחורה אשר מיוצרת מטורקיה, והבהירו שלא יפסיקו לעשות זאת. ע"פ פרסום של ynet, ישנם מותגים רבים אשר מיוצרים טורקיה.
כך לדוגמה, חיתולי פמפרס המוכרים בהם משתמשים מאות אלפי הורים, על כל סוגיהם, מקורם בטורקיה. שלגוני מיני מגנום של שטראוס אשר נמכרים באריזה שאינה קרטון – גם כן, מטורקיה. חלק ממוצרי שמפו וסבון דאב, וכן גם מרכך כביסה מרכוז בדי מיוצרים גם הם במפעיל יוניליוור באיסטנבול או גבזה. 

אוהבים שוקולד? אז כדאי לכם לבדוק את המקור שלו. שוקולד גודייבה הוא מותג שוקולד בלגי מוכר בישראל, אך כבר מ-2007 שייך לתאגיד הטורקי אילדיז והוא מיוצר באיסטנבול. לישראל הוא מיובא על ידי ויסוצקי, שמביאה מהמדינה האירו-אסיאתית גם עוגיות, שמן זית, ביסקוויטים ועוד.
ברשתות השיווק לא תמיד חושפים את ארץ ייצור המוצרים, למרות שחל חוק המורה לסמן את ארץ המוצא על גבי האריזות. שופרסל היא היחידה שדווקא כן מציינת את המדינה ממנה יובאו המוצרים, כשאצלה ברשת מיובאים מטורקיה תאנים מיובשים, צימוקים אורגניים ומשמשים מיובשים.
למרות זאת, אף חברה לא מתכוונת להפסיק לייבא מטורקיה. קיים חוק ייבוא חקלאי המתקשר לפגיעה בערכי הציונות, אך היזמים לא חושבים כי מדובר באסון לאומי. כמו כן, גם רמי לוי מייבאת מוצרים מטורקיה, ולה יש מותג פרטי במדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה