השוק

ג'נריישן תשתלט על סולגרין: עסקה של כחצי מיליארד שקל

97% מבעלי המניות מקרב הציבור בחברת הבת שפועלת בתחום האנרגיה הירוקה, הצביעו בעד הצעת הרכש. המחיר שנקבע: 8 שקל למניה. ג'נריישן תשלם 100 מיליון שקל ותהפוך את סולגרין לחברה פרטית, שתמשיך לדווח לבורסה משום שיש לה אג"ח נסחרות
מערכת ice | 
אנרגיה ירוקה (צילום pexels)
התקבלה הצעת הרכש שהגישה קרן ג'נריישן למניות סולגרין, חברה בת שפועלת בתחום האנרגיה הירוקה. אמש (שני) פורסם כי כ-97% מבעלי המניות מקרב הציבור הצביעו בעד ההצעה החדשה שנקבה במחיר של 8 שקל למניה. ג'נריישן שמחזיקה 78.6% ממניות סולגרין תרכוש את אחזקות הציבור לפי שווי של 468 מיליון שקל.
ג'נריישן, בראשות המנכ"ל ארז בלשה והיו"ר יוסי זינגר, הגישה בשבוע האחרון של ינואר הצעת רכש ראשונה לרכישת מלוא מניות סולגרין שבידי הציבור שערכן עומד 21.4%, תמורת 7 שקלים למניה. אך לאחר שבאותו יום המניה עלתה למחיר של 7.69 שקל, הופעל לחץ מצד הגופים המוסדיים והמחיר עלה ל-8 שקל.
ג'נריישן תשלם 100 מיליון שקל ותהפוך את סולגרין לחברה פרטית, שתמשיך לדווח לבורסה משום שיש לה אג"ח נסחרות. על פי הדיווח בכלכליסט, מי שמצויים בתווך ומחזיקים באינטרסים צולבים בנוגע להצעת הרכש הם הגורמים שמחזיקים במקביל במניות סולגרין ובמניות ג'נריישן.
בראש ניצבות מגדל ביטוח והפניקס, שלהן אף קשרים נוספים לג'נריישן. כבעלי המניות של סולגרין הם אמורים לשאוף לכך שגנ'ריישן תשלם כמה שיותר עבור כל מניה של סולגרין, ואילו כבעלי מניות בג'נריישן הם אמורים לשאוף לכך שהקרן תוציא כמה שפחות על הצעת הרכש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה