השוק

וורן באפט בהלם: אחרי שנשבר שיא כל הזמנים - בעלי המניות מיליונרים

מניותיה של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'ווי רשמו את הנתון הגבוה ביותר בכל היסטוריית החברה. הגורמים: העלייה במניות אפל, עלייה של כ-10% במניות הביטוח וציפיות לתוצאות חזקות ברבעון הרביעי. קצת יותר מ-85% מתיק ההשקעות של החברה נמצא בשמונה חברות, ובדוחותיה האחרונים ציינה רווח תפעולי של 10.8 מיליארד דולר
מערכת ice | 
וורן באפט (צילום יוטיוב/ CNBC Television)
מניותיה של ענקית ההשקעות של וורן באפט, ברקשייר האת'ווי, הגיעו אמש (רביעי) לשיא כל הזמנים ועוררו שמחה בקרב המשקיעים. מניות Class A של החברה עלו ב-1% ל-570,000 דולר, בעוד מניות Class B עלו גם הן ב-1% ל-376 דולר. בעלייה האחרונה עקפה החברה את השיא אליו הגיעה בספטמבר 2023. 
ההערכה היא כי העליות במניית החברה נגרמו מכמה גורמים: העליות המחודשות במניית אפל (ההחזקה המנייתית הגדולה ביותר של החברה), התחזקות בתחום הביטוח וציפיות לתוצאות חזקות ברבעון הרביעי.
ברקשייר צפויה לפרסם את דוחותיה לרבעון האחרון של השנה יחד עם המכתב השנתי המצופה של המנכ"ל וורן באפט ב-24 בפברואר. מניות ה-Class B של החברה עלו עד כה השנה ביותר מ-5%, כפול מהעלייה ב-S&P 500. הנתח של באפט בברקשייר של 15% שווה כיום 123 מיליארד דולר, ושווי השוק של החברה עומד על 822 מיליארד דולר.
על פי הדיווח של אדיר בן עמי באתר ביזפורטל, באפט צמצם את החזקותיו בברקשייר ביותר מחצי מאז החל לתרום מניות לקרן של ביל ומלינדה גייטס ולפילנתרופיות השונות של משפחת באפט ב-2006. אם המיליארדר לא היה מוסר את מניותיו, הוא היה מחזיק כיום ב-475,000 מניות Class A בשווי של 270 מיליארד דולר.
ברקשיר מחזיקה ב-915 מיליון מניות אפל השוות ל-178 מיליארד דולר, החזקה המהווה כמחצית מתיק המניות של החברה. החזקות גדולות נוספות הן קוקה קולה, בנק אוף אמריקה ואמריקן אקספרס. ברקשייר מפעילה גם את אחד מעסקי ביטוח הרכוש והתאונות הגדולים בעולם, הכוללים את חברת ביטוח הרכבים Geico, חברת הביטוח General Re וקבוצה של חברות ביטוח נזקים נוספות.
מניות הביטוח עלו השנה בכ-10% בממוצע על רקע המשך האופטימיות לגבי עליות הריבית והכנסות גבוהות יותר מהשקעות לאור תשואות אג"ח מוגדלות. מגזר הרכב חווה עלייה ניכרת בפרמיות עם עלייה של 20% בשנה האחרונה, בהתבסס על מדד המחירים לצרכן בחודש דצמבר, כאשר חברות הביטוח פועלות לקזז עלויות גבוהות יותר באופן חד שהפחיתו את התוצאות ב-2022 ו-2023.
 
קצת יותר מ-85% מתיק ההשקעות של החברה נמצא בשמונה חברות בלבד, כאשר השמונה ברובן הן החזקות ותיקות. קוקה קולה ואמריקן אקספרס לדוגמה נמצאות בתיק ההשקעות של ברקשייר למעלה משלושה עשורים, בעוד מודי'ס נמצאת בתיק מאז שפוצלה מדן אנד ברדסטריט בשנת 2000. הודות לצמיחת הדיבידנד לאורך זמן, קוקה קולה מרוויחה לברקשייר תשואה שנתית של כמעט 57% ביחס לעלות הבסיסית שלה. מוד'יס ואמריקן אקספרס מספקות 31% ו-28% בהתאמה.
בנוסף, ברשימה נמצאים גם כמה מההימורים הגדולים ביותר על מניות אנרגיה, עם יותר מ-31 מיליארד דולר בשברון ואוקסידנטל פטרוליום, דבר שכנראה רומז כי בברקשייר צופים שמחיר הנפט הגולמי ימשיך להישאר גבוה יחסית. החברה של באפט נוגעת ב-40 תעשיות ו-60 חברות והכפילה את התשואה השנתית הממוצעת של ה-S&P 500 מאז באפט השתלט על החברה.
  
בעלי מניות רבים בברקשייר הפכו למיליונרים הודות למהלכים של באפט ופילוסופיית ההשקעות שלו. אחד מהדברים המייחדים את ברקשייר היא העובדה כי בעלי המניות של החברה ברובם נוטים להיות משקיעים לטווח ארוך, בדומה לבאפט, המשתמשים בהחזקותיהם כחשבון חיסכון. 
ברקשייר האת'ווי דיווחה בדוחותיה האחרונים על רווח תפעולי של 10.8 מיליארד דולר כשהיקף המזומנים עלה ל-157 מיליארד דולר בזכות הריבית הגבוהה והשקעה באג"ח ממשלתיות. אלא שההפסדים בהחזקה במניות הסחירות, בעיקר אפל, הביאו אותה להפסד בשורה התחתונה של 12.8 מיליארד דולר.  ברקשייר השלימה רכישה של מניותיה בהיקף של 1.1 מיליארד דולר ברבעון השלישי, קצב נמוך לעומת הרבעונים הקודמים. בסה"כ רכשה בשלושה רבעונים מניות ב-7 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה