השוק

מ"מ נשיא העליון הורה לחקור את הדלפת פסק דין בג"צ הסבירות

תקדים מעניין: נשיא בית המשפט העליון עוזי פוגלמן הקים צוות בדיקה שיבחן את ההדלפה התקדימית של פסק הדין בנוגע לעילת הסבירות; פוגלמן הורה כי במידה ויימצא חשד לפלילים יועברו הממצאים לגורמי האכיפה
ניצן כהן | 
עוזי פוגלמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן הורה על הקמת צוות בדיקה לבחינת ההדלפה התקדימית של פסק הדין בנוגע לעילת הסבירות. הצוות יבחן את כל ההיבטים האפשריים שהביאו להדלפה הזו וימליץ את המלצותיו למניעת הישנות מקרים חמורים מהסוג הזה.
עוד הורה ממלא מקום נשיא העליון, השופט פוגלמן, כי הצוות יראיין ויתחקר שופטים, עובדים, מתמחים וכל גורם שיש לו קשר, ידע ויכולת לדעת על התהוות של פסקי דין ואם ימצא המדליף או שימצאו חשדות לפלילים הרי שהבדיקה תיעצר באופן מידי והחומרים יועברו לגורמי האכיפה.

נזכיר כי המחלוקת במהלך כתיבת פסק הדין של הבג"צ הנוגע לעילת הסבירות הודלפה המחלוקת והטיוטה לעיתונאי חדשות 12. בשל הדלפה הוקדם פרסום פסק הדין שלמעשה ביטל את החוק שמחריג את הממשלה מביקורת שיפוטית תחת עילת הסבירות.
באופן חסר תקדים ההדלפה הביאה להחלטה, חסרת התקדים אף היא, לפתיחה בחקירה כשכתב המינוי מאפשר לגורמים שיבדקו לראיין שופטים, לרבות שופטים מכהנים בבית המשפט העליון, מתמחים, עוזרים משפטיים, מזכירות ואנשי מיחשוב כדשאם כאמור יעלה חשד לפלילים הרי שינקטו צעדים מתאימים למניעצת הישנות המקרה החריג והחמור הזה.
השופט פוגלמן כותב בכתב המינוי כי פרסום טיטות פסק הדין היא אירוע חמור "יש לעשות כל שניתן על מנת לברר את הדברים בהקדם לשם הפקת לקחים לעתיד. לפיכך, לאחר ששקלתי את הדברים לעומקם, בשל הדחיפות והנחיצות באיתור מהיר של הנסיבות המערכתיות אשר אפשרו את הוצאת המידע שפורסם ומידע דומה מסוג זה, ולשם גיבוש המלצות פעולה בטווח הזמן הקרוב ובמבט צופה עתיד - אני ממנה בזאת, צוות בדיקה...".
בסיומו של כתב המינוי כותב השופט פוגלמן "כל שבדיקת הצוות תעלה התנהגות שיש בה משום חשד לפלילים או לעבירת משמעת, על ידי גורם כזה או אחר, יפסיק הצוות את בירור ההתנהגות האמורה ויעביר הטיפול בממצאים הקונקרטיים לגביו לרשויות המוסמכות לכך על פי דין בהקדם האפשרי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה